Ultralyd uke 12/13??

**Camilla**

Glad i forumet
Vi bestilte time til tidlig ul i uke 8 hos volvat... mest for å se at alt var bra der og da,og det var det,hjertet slo og fosteret var i "riktig" størrelse Men hele undesøkelsen tok bare 6-7 min,og forsåvidt forstår jeg det ettersom det ikke er så mye mer å se på og undersøk så tidlig.

Spørsmålet mitt er vel egentlig: Ser de på fler ting i uke 12/13 enn det de gjør i uke 8??

Jeg har lyst å ta en ul til for å være sikker på at noe ikke har skjedd siden uke 8,men som sambo sier så har vi ikke lyst å betale nesten 1000 kroner til på bare 6-7 min undersøkelse enda en gang [:)] Da venter vi heller[:)]

Takker for svar [:)]

Jeg hadde ultralyd både i uke 8 og da jeg var 11+5. Kusinen min oppdaget at hennes barn var dødt i uke 11 så jeg gjorde det da bare for å roe nervene. Han hadde blitt større, det var vel den eneste forskjellen fra uke 8. Hjertet slo heldigvis, så hjernen og at ryggmargen hadde lukket seg men det hadde den i uke 8 også, han beveget seg da og. Han var mye mer aktiv her om dagen da, fikk ikke noe ordentlige bilder for han var i "full fart" hele tiden.

Legen sa egentlig til meg i uke 8 at når alt ser så bra ut nå og hjertet slo, skulle jeg ta det med ro, for ting går som regel da bra og at å vente på 12uka ikke var så viktig lenger, men pga kusinen min klarte jeg ikke slå meg til ro men kunne bare ha gjort det :O)

ps kusinen min hadde ikke hatt ultralyd før uke 11, så sansynligvis hadde barnet dødd i de mest kritiske ukene, altså før uke 8

Så at den sprellet og at armer og bein var på plass, hadde han hatt ett nyere ul aparat så kunne han nok ha sjekket nakkefolden osv å [:)]

Hmmm..men sjekken dem gjennomstrømning i navlesnor/ nakkefold o.l eller bare målte dem fosteret?

Back
Topp