Ultralyd tredje trimester

Texmex

Glad i forumet
Oktoberbarna 2021♡
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei

Vil gjerne ha en ultralyd nå i tredje trimesteret, men er litt usikker på når jeg skal bestille. Er straks 30 uker på vei. Er det noen som har noen gode erfaringer å dele om når det er best å gå til ultralyd i 3. trimester? Er mest interessert i om alt står bra til, så fostervannmengde, morkakegjennomstrømning osv. er det som er viktig for meg, ikke så viktig med gode bilder.

Jeg hadde en UL i uke 28 sist. Det var egentlig en 3D ultralyd, med formål om å ta sånne bilder... Men må innrømme at jeg fikk MER ut av 2D ultralyden hun gjorde først for å se veksten osv.
Usikker på hvilken tid som er best, siden 3D anbefales å ta før uke 32 pga plassmangel, så.. Kan det sikkert være greit snart? Bare tenker høyt.
Evt kan du jo *ringe* og bestille time, for da kan du jo også spørre hvilken tid de synes er greiest.

Tror det var rundt uke 32 at jeg fikk ultralyd for å sjekke disse tingene på sykehuset. Husker ikke helt, men fostervannsmengde og blodgjennomstrømming kan de sjekke uansett når det måtte være

Back
Topp