Ultralyd spørsmål... igjen

Eldorado

Forumet er livet
Kan man ringe å bestille UL hos sykehuset, uten hendvisning fra legen? Jeg tenker på UL før ordinær, for det er jo evig langt til nærmeste private klinikk.
 
Jeg er ikke helt sikker på dette, jeg trodde man måtte på privat klinikk. Tar jo hundre år å få time for "oss som må ha ekstra ultrlydkontroller", så spørs nok om de slipper inn de som egentlig ikke behøver det.
Uten å være hundre prosent sikker på det altså, sikkert opp og ned fra sted til sted :)
 
Aner ikkje hva du kan,du kan kanskje det.
Eg fikk ul time hos min private gyn.
 
Du kan ikek bestille ul på sykehuset nei. man skal ha god grunn til å få det og må ha henvisning....
 
Okey, for når jeg var gravid med snuppa så fikk jeg beskjed om å ringe sykehuset selv, og be om UL. Men jeg gjorde aldri det, for jeg byttet fastlege midt i mellom dette da.

Men jeg snakket med JM over telefonen, ang hva jeg nevnte i min forrige UL tråd, og hun mente jeg burde ta en tidlig UL, mellom uke 9-11, men jeg har jo ikke time hos legen før 30. Juni.

Men vi får se. Hun kan ikke hendvise meg sier hun så.
 
Eldorado skrev:
Okey, for når jeg var gravid med snuppa så fikk jeg beskjed om å ringe sykehuset selv, og be om UL. Men jeg gjorde aldri det, for jeg byttet fastlege midt i mellom dette da.

Men jeg snakket med JM over telefonen, ang hva jeg nevnte i min forrige UL tråd, og hun mente jeg burde ta en tidlig UL, mellom uke 9-11, men jeg har jo ikke time hos legen før 30. Juni.

Men vi får se. Hun kan ikke hendvise meg sier hun så.

Da må du ringe legen din og be om henvisning, så kan du ta ul etter du har fått den. Men ikke sikkert du får den på sykehuset fordet. Jeg fikk henvisning grunnet festeblødning og bestilte time hos en privat gyn (med henvisning får jeg der vanlig takst, ikek sånn privat super dyr), så jeg har time der 15.juni... Noen private tar ul med rimeligere pris med henvisning (ikek Volvat), staten/kommunen eller et eller annet ;) dekker inn resten.... :) men vet ikek hva jeg må betale da....
 
Back
Topp