Ultralyd rutiner

ADAMA

Andre møte med forumet
Hei

I dag fikk jeg ultralyd på Ulleval. Det var en ultralyd som varte i 10 min. Det var litt annerledes en ultralyden vi fikk med sistemann. Jordmor viste oss bare hjerte, nyrene, ryggrad og bein/armer. Hun visste ikke oss mage, lever eller hjerne. Babyen lå med rygg mot oss så vi kunne ikke se kjønn. Vi fikk beskjed at morkaken er forliggende. Da jeg spurte henne hva betyr det, fikk jeg svart "Hva tror du det betyr? Tenk selv". Jeg svaret "Keisersnitt?" "Ja, det er den eneste måten å redde barnet ditt, men kanskje morkaken skal flytte seg". Jeg er sjokket av hele opplevelsen. Jeg følte ikke at vi fikk noe ut av denne ultralyden og de bare bekreftet at vi har ett barn i magen. Ikke noe spesielt fostediagnostikk i det hele tatt. Det var ikke sånn med den første barn hvor de forklarte alt og viste oss alle organer og funksjoner. Hva har dere opplevd? Er det mulig at jeg kan spørre Ullevål å repetere UL eller skal jeg bare dra til en privat klinikk?

Huff, det er jo ikke sånn det skal være! Makan til frekkhet også!
Det var slik når vi ventet førstemann, det var inn og ut på 5-10 minutter. Vi ble ikke forklart noe, og gikk ut derfra ganske skuffa og fortvila. I tillegg var ho ganske frekk, men langt i fra så frekk som din.
Uansett så klagde jeg til min jordmor som jeg gikk til, og ho bestilte en ny ultralyd til meg, så vi fikk en fantastisk ultralyd en mnd etter. Håper du får muligheten til å se babyen din en gang til og treffer en annen som har sosiale antenner :-)

Det hørtes ut som en ubehagelig opplevelse å en frekk jordmor.. Tror jeg hadde vært ganske satt ut etter en slik behandling..
Jeg var på oul i en time.. Hvert organ ble nøye gjennomgått å målt.. Mitt lille gull lå nedover:)
Å være på ultralyd å se sitt lille mirakel er helt fantastisk.. Utrolig dumt at jordmora klarer å ødelegge deler av det.. Hadde det vært meg hadde jeg hvertfall hørt om ny ul å vis ikke hadde jeg jaggu betalt mitt for å få en time privat.. På privat klinikk har de ofte bedre tid å er ganske flinke å seriøse, så det anbefaler jeg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ooo takk så mye for svarene . Jeg skal hos fastlege i morgen å spørre en nye ultralyd offentlig eller privat. :)

Uff .. Dette høres ikke bra ut. Jeg skal til OUL på ullevål om 9 dager..
Håper ikke jeg får henne som du fikk.
Har gledet meg sånn til denne ultralyden.
Fikk du vite kjønn? (Ikke at kjønn faktisk betyr noe fra eller til for meg), men har så lyst til å vite kjønnet.

Uansett så syns jeg du bør klage. Det vil jeg gjøre om dette skjer meg.
Få en ny UL. Prøv det før du evt må ut med 1400kr for privat.

Jeg kontaktet direkt Ullevål og de beklaget så mye. De tilbud med en gang nye time i morgen. OBS det var avdelingssjefen som ringte meg tilbake :D

Hehe.. Så utolig bra!!!!! Så bra du ordet opp :D

Så bra du fikk ny time, håper du får en bedre opplevelse denne gangen :)

Så bra de fikk tilbakemelding! Hørtes ut som en lite hyggelig opplevelse for å si det mildt:/ Håpe du får bedre ul neste gang og at du får vite kjønn:)

Så bra at det ordner seg! Håper at ul nr2 gir dere en god opplevelse :)

Hei igjen!
Igår fikk jeg en ordentlig ultralydundersøkelse. Avdelingssjefen kommet ut å beklaget så mye. Hun lovte også å ta saken offisielt (vi måtte skrive klaging).
Jeg må bare si til alle ut der at hvis de føler at noe er galt eller de få ikke hva de skulle, bare kjempe for det!
:D

Det høres ut som vi har vært hos samme jordmor til ultralyd. Var på mandag, var ute igjen etter under 15 min. Helt ulikt da vi var der ned førstemann. Ble skikkelig skuffa.

Synes det er ekkelt å klage, så vi har bestilt privat ultralyd.

Back
Topp