Ultralyd og vekstkontroll

lihhhnn

Elsker forumet
Vi var inne på ultralyd idag på vekstkontroll.
Da fikk vi vite at både menstermin og ULtermin er feil. Den lille i magen som fortsatt er sjenert å ikke vil vise hvem som er der inne er litt større enn gjennomsnittet, og vi fikk ny time til UL i uke 39 for overtidskontroll. Vi fikk ikke vite ny termin, for termin er satt til 12.januar. Å når termin er satt kan man ikke forandre på den.

Noen andre som har opplevd det?

Min mor måtte på vekstkontroller med alle sine 3 barn da vi var veldig store. Ingenting i veien med oss ellers. Eg var ca4500g når eg var født. Eg var førstefødte og den letteste i gjengen :p kan også nevne at min mor er ei lita dame på 159cm :p

Oul er den som setter termin dato og alle avvik etter det er at baby er stor/liten i forhold til gjennomsnittet :) Tipper du blir satt i gang om babyen blir veldig stor :)

Kjenner jeg ble litt stressa!!

Jeg fikk vekstkontroll pga at babyen var liten av størrelse i følge menstermin, som var 7.januar. Fikk ny termin 12.januar, men nå er babyen for stor til at jeg skal ha termin verken 12 eller 7 januar.

Har vel opplevd det samme som deg. På OUL ble jeg satt tilbake 11 dager men på de to andre UL ene jeg har vært på er hun over snittet. Skal på ny i slutten av mnd så får jeg se hva de sier da. Går ut i fra de kommer til å følge litt ekstra med

Får alle vekstkontroll? Eventuelt når?
Nei, bare de som har behov for det. Er vanlig å få det vist en har veldig lavt eller høyt sf-mål :) Eller det plutselig svinger mye :) Er også flere andre grunner, noen får fordi de er slankeopperert eller har svangerskapsdiabetes eller svangerskapsforgiftning.

Når jeg er i uke 39, så regner de det som overtid sa hun, siden babyen er såpass stor. Men jeg vet jo ikke hvor langt jeg er på vei foruten om oul resultat. Så ka. Bli spennende å se når babyen kommer og hva det blir :)

Når jeg er i uke 39, så regner de det som overtid sa hun, siden babyen er såpass stor. Men jeg vet jo ikke hvor langt jeg er på vei foruten om oul resultat. Så ka. Bli spennende å se når babyen kommer og hva det blir :)

Blir du satt i gang om du ikke føder ca 12dager etter at du er 39 uker da?

Mest sannsynelig, om ikke før også.

Åå, det visste jeg ikke! Jeg har vært på en vekstkontroll hvor de fant ut at jenta vår er litt stor, men ingen som har snakket om at man kan begynne overtiden "før tiden" av den grunn. Skal spørre om det neste gang, hadde jo vært betryggende å bli satt i gang tidlig om hun skulle bli veldig stor :)

Åå, det visste jeg ikke! Jeg har vært på en vekstkontroll hvor de fant ut at jenta vår er litt stor, men ingen som har snakket om at man kan begynne overtiden "før tiden" av den grunn. Skal spørre om det neste gang, hadde jo vært betryggende å bli satt i gang tidlig om hun skulle bli veldig stor :)

Mye bedre p bli satt igang innenfor tiden, når den lille er litt stor :)

Back
Topp