Ultralyd og ny termin - uke 12

Mozzarella

Elsker forumet
Dere som har hatt ultralyd i uke 12 (dere med erfaring fra tidligere svangerskap), om terminen ble flyttet frem/tilbake - har det da stemt på oul? :) Husker sist så ble jeg satt 1-2 dager tilbake, om jeg ikke husker feil så stemte det på oul.

Og dere som har vært på ultralyd i uke 12, følger dere eventuelt ny termin nå?
 
Ble satt frem 2 dager sist og det følger jeg siden det virker logisk iogmed jeg fikk pos test allerede 9 dpo og målingen på lille bøllefrø tilsa at jeg var nærmere den nye termin enn den jeg gikk ut fra :)
 
Ble satt frem 2 dager sist og det følger jeg siden det virker logisk iogmed jeg fikk pos test allerede 9 dpo og målingen på lille bøllefrø tilsa at jeg var nærmere den nye termin enn den jeg gikk ut fra :)

Men har ikke du hatt IVF ? Termin skal jo ikke flyttes da. Hvertfall det jeg har fått beskjed om og "alltid" har hørt.

Flere inne på assistert som har skrevet det tidligere også :)
 
Her får vi fast termin ved nakkefold, så jeg ble satt en dag frem. Det er også min endelig termin.
 
Jeg ble satt tilbake 5 dager som forventet, og er veldig spent på hva OUL sier, så jeg følger denne tråden :)

Jeg følger nå TUL-termin, ikke menstermin.
 
Men har ikke du hatt IVF ? Termin skal jo ikke flyttes da. Hvertfall det jeg har fått beskjed om og "alltid" har hørt.

Flere inne på assistert som har skrevet det tidligere også :)
Det er det jeg har hørt også:)
Men har også lest at det er mange leger/jordmødre som ikke helt har satt seg inn i det med prøverør så de regner bare på sin måte uansett.

Ble satt frem 2 dager sist og det følger jeg siden det virker logisk iogmed jeg fikk pos test allerede 9 dpo og målingen på lille bøllefrø tilsa at jeg var nærmere den nye termin enn den jeg gikk ut fra :)
Jeg hadde positiv test 7-8 dpo. Men det spiller ingen rolle. For embryo er jo like stort uansett. Det begynner ikke å vokse/dele seg når det fester seg eller man begynner å produsere HCG, den deler seg fra den blir befruktet. Du fikk positiv test så tidlig fordi den festet seg så tidlig, men den er fortsatt like stor som en som ikke har festet deg enda. Og dermed er man ikke lenger på
Vei fordet om den fester seg tidligere enn senere :)

Har fått et inntrykk av at rundt uke 12-15-16 kanskje at de vokser i rykk og napp. Var på ultralyd i uke 12 da tilsvarte baby 12+2 selv om jeg var 12+0. Når jeg var nå hos gyn. I uke 15 målte hun den til 15+1 selv om jeg var 15+4. Så tror de vokser litt forskjellig.
Men det er min erfaring da:)
 
Med første ble jeg ikke flyttet i det hele tatt på tul, mens jeg ble flyttet tilbake 5 dager på oul.
 
Jeg hopper av min menstermin og følger tidlig ul i stede da. Har hatt to ultralyder (en i uke 7 og en i uke 12) og på begge var jeg noen dager lengere enn det mensen min sier.

Jeg testet meg 10 dpo og fikk 2-3 uker på ukesindikatoren og sterk strek på kveldstid, så har stusset litt over det tidligere. Spennende å se hva de mener på oul da :)
 
Jeg ble flyttet tilbake 4-5 dager i forrige sv, og jenta kom to dager føre termin. Denne gang har jeg fått termin 15.juli og på begge tul jeg har hvert på mente hun at jeg ble satt frem 2dager den ene gangen og 4dager den andre. Men jeg fikk beskjed å følge den første terminen som er 15.juli(menstermin) frem til ordinære ultralyden.
 
Jeg er blitt flyttet på alle tre ul jeg har hatt så langt. Og jeg fikk beskjed at jeg skulle følge mens termin til jeg kom på oul. Så spent på når jeg får termin da :p
 
jeg forventer å bli flytta på på oul :p men vi får se hva det blir til på tul om 15 dager :p
 
Ifølge nye retningslinjer kan termin fastsettes på tidlig ul i uke 12, og skal da ikke flyttes ved OUL dersom den har blitt fastsatt i uke 12.
 
Ifølge nye retningslinjer kan termin fastsettes på tidlig ul i uke 12, og skal da ikke flyttes ved OUL dersom den har blitt fastsatt i uke 12.

Takk for info! :) Ho har ikke notert noe ned om det på helsekortet, så jeg får heller bare spørre når jeg er der. Er bare snakk om noen dager, men synes det er greit å vite ☺️
 
Forrige svangerskap, var mensterminen min den jeg fikk både på ultralyd i uke 12 og i uke 18, samt på ultralyden jeg tok for 3D bilder i uke 36, så det var jo lettvint, hun kom av seg selv 11 dager før termin da, men det var helt ok!
Den gangen har ble jeg flyttet 2 dager frem på ultralyden i uke 12, og jeg føler ultralyd terminen, så blir det spennende å se på ulytalyden i uke 18 denne gangen hva de sier :)
 
Back
Topp