Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så bra tipper du er veldig letta nå ja. Bare å kose deg å nyte alt det fantastiske som skjerUltralyd og duotest vel overstått! Alt så bra ut med mini, risiko for trisomi 21 ca 1:3000. Hurra! Nå kan svangerskapet bare nytes!
Hva er duotest?
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
kan alltids google det.
Sjekke hva risikoen er for å få et sterkt misdannet barn eller noe sånt.
Er så dårlig på å forklare sjøkan alltids google det.
Ultralyd og duotest vel overstått! Alt så bra ut med mini, risiko for trisomi 21 ca 1:3000. Hurra! Nå kan svangerskapet bare nytes!
Hei!Hva er duotest?
Det var et greit svar. veldig godt forklart. Jeg spør å spør.Hei!
Duotest er noe den som har økt risiko til å få barn med kromosomfeil får tilbud om. Dvs den som har det i familien eller har høy alder ( over 38 år )
En tar en blodprøve i forkant av en ultralyd. Ultralyd utføres av spesialister i fosterdiagnostikk. Resultatet viser oddsen for å få barn med tre forskjellige trisomier. Trisomi 13, 18 og 21, der nr 21 er down syndrom. De to andre er knapt forenelig med liv, barn med disse kromosomfeilene dør enten i mors liv eller etter forholdsvis kort tid etter fødsel.
Håper dette var et greit svar?
Hva er blodprøven til?Hei!
Duotest er noe den som har økt risiko til å få barn med kromosomfeil får tilbud om. Dvs den som har det i familien eller har høy alder ( over 38 år )
En tar en blodprøve i forkant av en ultralyd. Ultralyd utføres av spesialister i fosterdiagnostikk. Resultatet viser oddsen for å få barn med tre forskjellige trisomier. Trisomi 13, 18 og 21, der nr 21 er down syndrom. De to andre er knapt forenelig med liv, barn med disse kromosomfeil dør enten i mors liv eller etter forholdsvis kort tid etter fødsel.
Håper dette var et greit svar?
Da vet du en god del)Spør i vei du, det er slik man får svar Jeg er forøvrig ingen orakel, men har tre svangerskap bak meg, samt at jeg har nettopp tatt duotest selv pga høy alder. (39)
Litt usikker på den blodprøven.... Vet de målte hcg og noe som heter papp-a eller noe....? Legen min visst lite om hva resultatet betydde, hun overlot dette til ekspertene v/ nasjonalt senter for fosterdiagnostikk på St.Olav. Der ble ikke blodprøven kommentert, men oddsene for noen av trisomiene var veldig lav for min delHva er blodprøven til?
Mange private gynekologer tester også for risikoen for trisomi 13, 18 og 21. Jeg fikk med meg skjemaer om risikoen før og etter ul forrige gang
Ok. Deilig å få bekreftet at alt ser bra ut!Litt usikker på den blodprøven.... Vet de målte hcg og noe som heter papp-a eller noe....? Legen min visst lite om hva resultatet betydde, hun overlot dette til ekspertene v/ nasjonalt senter for fosterdiagnostikk på St.Olav. Der ble ikke blodprøven kommentert, men oddsene for noen av trisomiene var veldig lav for min del