ultralyd og diverse

x1xsiljis

Glad i forumet
Hei! er det noen her inne som vet mye om ultralyder osv. er førstegangsgravid og har maange spørsmål :S
er 16uker på vei i dag, og ser ikke veldig godt att jeg er gravid enda så litt tanker kommer jo og går om alt er bra med lille bebi<3 var på ultralyd på volvat i uke12 og fikk vite att alt var veldig bra og han kunne ikke se noen feil, skal på ny ultralyd 24september og både gleder og gruer meg litt. vet noen hva sjansen egentlig er for att noe skulle være galt da når alt så så bra ut i uke12? og er det ikke på tide att jeg begynner og kjenne noen små bevegelser? noen erfaringer? :D

da eg var gravid me første mann, kjente eg ingen spark eller bevegelse før uke 23.. så dette varierer veldig..
Eg var på ul i uke 8 denne gangen, alt såg kjempefint ut og fikk beskjed om det var kun 1 % som kunne skjere seg nå.. å 99 % sikkert at alt går heilt fint[:D][:D] 
håpe dette hjalp deg litt....

Tror ikke du skal bekymre deg, så lenge hjertet slår står nok alt bra til[:)]

Jeg bekymret meg også mye med min første, var så deilig å høre hjertet og enda bedre var det å se han på ul[:)] Ingen grunn til bekymring, bare kos deg i svangerskapet og gled deg masse til ul[:D] 

Takk det var veldig godt og høre! [:D] Jeg synes det til tider er litt vanskelig når man er i så bra form også kjenner man ingenting, for det blir så uvirkelig, hehe. men jeg innbiller meg jo att jeg har kjent noe, men det kan like godt være luftbobler eller rumling i magen :p Men jeg slapper jo selvfølgelig mye bedre av etter ultralyden i uke 12 hvor jeg så den lille sprake med bena og vinke til oss[:D] blir veldig spennende og få vite hva den lille er også, så håper han eller hun er litt samarbeidsvillig på ultralyden [;)]

Du er hvertfall ikke alene!

Jeg lurte selv leenge og selv ikke etter UL så var jeg sikker
- måtte klype meg i armen for å minne meg på at JO jeg ER gravid og den lille spreller rundt GLAD inni magen min!
For meg kom det gradvis med at magen vokste og jeg har hørt hjertelyden to ganger!

Vi skal bli mammaer i februar alle her inne .- er det ikke fantastisk?!!

Det er jo varierende som du ser over hva folk har av opplevelser,
jeg er også førstagangs og i uke 18 (18+3) - har ikke merket noe enda MEN gleder meg til jeg først gjør det!!

*lykke til du også*

Det er helt uvirkelig og jeg og samboern har nettopp fått ny leilighet som vi flytter inn i i november og har mange planer for inredning av barnerom og resten [:)] gleder meg så mye til å få den lille i armene og kose meg hjemme! [:)]
venter i spenning på time hos jordmor neste uke for jeg for første gang skal få høre hjertelydene (utenom ultralyden da) så dette blir veldig moro :) har du vært på ultralyd ennå så du har fått vite kjønn eller er du også like spent? [;)] alle tror jeg kommer til å få en gutt, men jeg synes ei lita jente hadde vært like koselig så lenge hun eller han er frisk [:D]
ser jo att erfaringene er mange og forskjellige, men jeg gleder meg veldig til att magen begynner å komme litt mere så kanskje ting er litt mere virkelig! lykkelig er jeg hvertfall uansett!

Ingen mammaer er like, og ingen sv.skap er like :-) Jeg vet om ei som hadde en ørliten- og da mener jeg ørliten mage i 7 mnd.....hun så ut som hun bare hadde lagt på seg pittelitt  :-)

da jeg var gravid med embrik kjente jeg ikke spark før i  uke 23 og magen kom så smått i uke 14, men ikke noe særlig stor før lenger uti svangerskapet. kjente litt kiling i magen fra uke 18 ca

Back
Topp