Ultralyd nr 2 etter "dårlige nyheter" OPPDATERING

Mamii 27

Glad i forumet
03-07-11   -  Oppdatering

Takk for all støtte.emoticon

Som sagt blødde jeg svakt fom søndagen før andre ultralyden, og frem til torsdagen, det var andre dagen jeg skulle ta HCG-blodprøve for å finne ut om hcg-nivået steg.

Legen skulle ringe meg klokka tre, og da jeg ikke hadde hørt noe til kvart over fire, ringte jeg sykehuset. Jeg fikk snakket med legen, og hun sa hun ikke hadde fått sett resultatet enda, og ringte opp igjen fem min etterpå og sa de ikke hadde analysert prøvene enda - så jeg måtte vente til kl 18.00.

Men i mellomtiden, mens jeg ventet på telfon, kjente jeg det kom noe, så jeg løp på do, og der kom det "en blodklump" (sorry hvis noen syns det er ekkelt - dere som har opplevd det, vet hva jeg mener).
Det begynte å blø mye, så jeg forstod at nå var det over. Det lille 0,1 % håpet jeg hadde gikk i 0.. Så da legen ringte meg kl seks, sa jeg at jeg visste resultatet, og hun bekreftet det med at hcg'n sank..

I dag er det søndag, og jeg har blødd en del frem til nå. Torsdagen blødde det mye, men var ikke vondt. Fredagen var det fryktelig vondt, nesten som da jeg tok piller på sykehuset, og det blødde en goood del. Lørdagen hadde jeg mye vondt tidlig på dagen, og på kvelden blødde det omtrent ingenting, ikke noe vondt heller. Det skal sies at vi hadde fest, og jeg drakk (ikke mye) for første gang på to måneder da, men likevel var det veldig lite.

Idag har jeg ikke blødd så mye, så håper det har begynt å gi seg - men det var ganske vondt tidligere i dag.

Det var mange som lurte på hvordan jeg kunne feste, og ta det så bra - men som jeg svarte: jeg har grått ferdig. Jeg har følt meg mislykket og iheldig, men samtidig forstått at det ikke hjelper for noe. Som samboern sier: Du er en sterk jente! Og det føler jeg meg jo og på en måte, selv om jeg er ufattelig lei meg for at det ikke gikk denne gangen heller. Men men, sånn er livet. Man må slutte å spørre "hvorfor meg?", men heller "hvorfor ikke meg?". Alle møter hindringer i livet, og det må vi bare leve med - og gjør det beste ut av det.

Ønsker dere lykke til videre i svangerskapet, måtte ingen flere miste. Kommer til å savne Januar 2012 forumet!! Men bare vent, alle gode ting er TRE ;) Vi skal også få det til snart.

Hade bra for denne gang, klem! ;) TAKK FOR MEG!! ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------

28-06-11

Ja, da har jeg vært på ny ultralyd.

På den første ultralyden fikk jeg flere utydelige beskjeder:
1. Jeg skulle vært 9 uker på vei, men de fant kun en plommesekk, uten foster.
2. Legen fant antydning til to fostersekker/fosterhinner (?) - altså tvillinger
3. Hvordan kan jeg ha hatt pos. test den 21. mai om jeg bare var 4-5 uker på vei?
4. Ikke noe foster - ingen hjertelyd/blodgj.strømning i fosteret, altså ingen svar på om det er liv.

Jeg gikk ut derifra med spørsmålstegn over hodet, skjønte ingenting. Jeg var veldig klar på at jeg hadde mistet, men klarte ikke legge det fra meg da han sa to fostersekker. Det fant jeg en del om på nettet også, at folk fikk denne beskjeden, og uka etter fant de to bankende hjerter. Hadde han sagt en fostersekk, hadde jeg slått meg til ro med at det var en MA, ferdig med det.

Jeg har så gått en uke og ventet, og på søndagen begynte jeg såvidt og blø. Det var blod på papiret da jeg tørket meg. I gjennom dagen fikk jeg småkramper i korsryggen, og litt foran - som svake-svake veer. Jeg blødde ikke noe mer, fortsatt bare på papiret. Sånn har det pågått i tre dager, søn-man-tirs. Det er som slutten av en mensperiode. Jeg tenkte vel egentlig at: Yes, da ordner kroppen opp selv.

SÅ:

Jeg hadde time til ultralyd i dag 09.10, og "tok av meg nedentil", som de sier så pent.
Legen fant en fostersekk med et foster!! og en plommesekk. Hun sa at det måtte ha skjedd noe, for han fant ikke foster sist. Hun fant kun en fostersekk, så hun mente det var tvillingen jeg blødde ut nå, og at det fortsatt var håp. Fosteret var 0,5 mm (hvis jeg ikke husker feil), og fostersekken 15x9mm.
Jeg spurte om det med at testen min var positiv 21. mai, at jeg dermed ikke kunne være 4-5 uker bare, og det stusset hun litt over også - men trodde det fortsatt var håp.
Jeg er veldig negativ til det, tror absolutt ikke det er noe - redd for å bli skuffa. Veldig forberedt på at det ikke er noe..

Jeg er fortsatt et stort SPØRSMÅLSTEGN   emoticon

Men det var på tide: Hun ba meg ta blodprøve, for om hcg steg frem til torsdag, trodde hun det var liv. Hvis ikke, skulle jeg ta abort før helgen. men hun var veldig forsiktig før hun visste helt sikkert, da hun tidlig i sin karriere som lege hadde tatt feil med en pasient, hun sa det ikke var liv - og uka etter var det visst liv likevel.

Så jeg har absolutt ingen forhåpninger om at det er noe liv altså.. Selv om det er lov å håpe da. Men jeg blir ikke skuffet om det er over, jeg er forberedt nå.. Bedre å få vite det ordentlig enn å gå å lure..

Så da oppdaterer jeg vel på torsdag! :) Kryss fingrene for meg :) emoticon
 
ÅhhH!! Skjønner godt du blir super forvirret!!!Håper virkelig de finner et lite frø med bankende hjerte!:) Lykke til!:)
 
Å huff, stakkars deg. Det må være helt grusomt å gå rundt å ikke vite noenting, og få motstridende bekjeder osv. Håper det beste..... Lykke til imorgen.

*Stor klem avsendt*
 
Uff, så vondt å ikke få noe svar! Krysser fingrene for at resultatet på torsdag er positivt :)
 
Krysser fingrene for deg, og håper alt er som det skal være!
 
Skjønner godt at du bli forvirret på den måten :(
Men krysser fingeren for deg og at det er en tvilling du har mistet 
 
krysser fingrene for at hcg stiger og dei finner ett bankende hjerte..
 
Off. Håper snart du får et klart svar enten den ene eller andre veien sånn at du kan instille deg etter det og komme deg videre. Så fælt å ikke vite.
 


Hønepøne+2 skrev:
Off. Håper snart du får et klart svar enten den ene eller andre veien sånn at du kan instille deg etter det og komme deg videre. Så fælt å ikke vite.



Ja, det er det verste..  hadde jeg bare visst svaret,så kunne jeg slappet litt av.. Men nå får jeg mest sannsynlig svar i morgen ettermiddag da. SPent!!
 
oi da, snakk om forvirring og en tøff tid for deg. Håper det er en liten luring som bare var litt tregere ute enn først antatt. Håper du får ett positivt svar i dag. Masse lykke til
 
Krysser fingerne for deg. Håper det går bra .emoticon
 
hvordan går det?
 
Så vanskelig det må være å forholde seg til slik da!
Men jeg krysser alt jeg har for at det går bra for deg! xx
 
Så trist, men du virker veldig sterk og reflektert :)

Det samme sa kameraten min til meg da faren hadde uhelbredelig kreft. Først hadde han tenkt "hvorfor meg" men så skjønte han at det kunne skjedd hvem som helst så det ble heller "hvorfor ikke meg"...

Lykke til videre :)
 
Dette var triste nyheter:(
Masse lykke til videre
 
Det var trist å høre!:( Men du virker utrolig sterk,og det er viktig. Det er også viktig å kunne tenke på den måten du sier du gjør, for da klarer du å leve videre.Det er viktig! Jeg er sikker på at det kommer til å gå bra med dere også! Det er veldig vanlig å miste inntil 2-3 ganger, før man får en baby. Det sa legen når jeg mistet første gangen.
Lykke til!:)
 
Så trist å høre! Bra du klarer å tenke såpass positivt i en slik stund! Tror ikke jeg hadde vært like sterk!
Masse lykke til videre!
 
Back
Topp