Ultralyd :) men..

Helenewest

Forelsket i forumet
Endelig kom innkallelsen :) har fått time til ul 8.04 :D men.. Er veldig i tvil om vi skal ta med eldstemann på 8 (snart 9).. Han er veldig opptatt av babyens utvikling og kommer med nyttige fakta rett som det er :) Han elsker å lære nye ting om kroppen og ser mye på newton sitt pubertet program og den serien hvor programlederen på newton skulle ha baby og hun laget en serie om svangerskap rettet mot barn med seg selv som hovedperson :) Ønsker at han skal føle seg inkludert og at nysgjerrigheten hans skal få mettes.. Har pratet med han om at det kan være noe galt med babyen som de ser på UL ol.. Men så er det lillebror på sju som helt sikkert vil føle seg utestengt om han ikke får være med.. ønsker jo ikke at han skal føle seg oversett.. men på en annen side så vil jeg ikke ha med Gud og hvermann heller.. ikke for min del, men for jordmoren sin del... for min del ønsker jeg å ha hele familien der :) hva hadde dere gjort? Tatt med begge, eldste eller ingen av de? :)

Her står det i brevet at barn ikke er lov å ta med, så ikke et aktuelt tema, men ville uansett ikke tatt de med. De har mer utbytte av f.eks en 3D ultralyd hvor man faktisk kan skjønne hva man ser..

Har snakket med ungene om dette. Uaktuelt å ta de med på de første i tilfelle noe skulle være galt. Med de skal få være med på 3D ul :)

Jeg ville filmet skjermen, og om alt er fint så ville jeg vist guttaboys i sofakroken hjemme etterpå:) jeg filmet på tidlig ul nå (selvfølgelig med tillatelse), og koser meg ofte med filmsnuttene her hjemme :D

Oul er en medisinsk undersøkelse der de i værste fall mulig avdekker avvik. Jeg ville nok av den grunn ikke tatt med barn og som noen skriver ovenfor, så er det ikke lov å ha med barn. Jeg ville heller eventuelt bestilt en privat ul etter oul å ta han med på den. Vi fikk ikke lov å filme eller ta bilde når jeg var på oul forrige graviditet. Dette var på Ahus.

Om det hadde vært lov hadde jeg uansett ikke ville tatt de med. Og skulle der å da håndtere en beskjed om at noe er galt å i tilegg tenke på barna som var med hadde jeg ikke klart.. Mine på 5 synes også det er spennende å lære om livet i magen, så vi bruker mye tid på youtube å slik :)

Syns ikke det er lurt å ha med barn uansett hvor nysgjerrige de er. Det er en viktig undersøkelse, hvor legen i værste fall kan finne avvik og det bør barna skånes for. Ta heller med bilde hjem og se på det sammen. Mine barn får ikke være med, og ser ingen grunn til at de blir noe mindre inkludert i svangerskapet av den grunn.

De fleste steder skal det heller ikke være lov å ha med seg barn.

Står i brevet her også at man ikke bør ta med barn. Uansett er det en viktig undersøkelse, og timen har en tidsbegrensning så jeg ville ikke tatt med barn. I tillegg om det skulle være noe galt.. Skal spørre pent om jeg får filme noen sekunder på skjermen for sambo har ikke mulighet å være med

Vi hadde med lillebror og en spent/nervøs bestemor. De satt på gangen og ventet og når alt var sjekket fikk de komme inn å se litt helt på slutten, etter vi hadde fått vite kjønn. Nå var storebror bare 1 år da og jeg var i foreldrepermisjon enda :)

Oul er en medisinsk undersøkelse der de i værste fall mulig avdekker avvik. Jeg ville nok av den grunn ikke tatt med barn og som noen skriver ovenfor, så er det ikke lov å ha med barn. Jeg ville heller eventuelt bestilt en privat ul etter oul å ta han med på den. Vi fikk ikke lov å filme eller ta bilde når jeg var på oul forrige graviditet. Dette var på Ahus.
Hvorfor fikk dere ikke lov til det?

Jeg ville gått på oul uten barn og heller bestilt privat ul etterpå. Her er det lov å ha med barn, men de anbefaler å ikke ha med. Filming og å ta bilder er heller ikke lov. St olavs

Hvorfor fikk dere ikke lov til det?
Jeg spurte ikke ikke om grunn. Tenker det er flere grunner. Blant annet av hensyn til de som jobber. Men det er forbud mot bruk av mobil også på venteværelse, av hensyn til andre pasienter.

Back
Topp