Ultralyd med barn?

Daim

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Noen her som har vært på ultralyd med barn?
Jeg skal på ultralyd på St. Olavs på torsdag, og har lyst til å ha med meg 4 åringen og mannen. Vet at de ikke liker barn på ultralyder, men jeg vet jo at hun er frisk og har lyst til at hun skal få se :)

noen innspill?
 
Jeg hadde med mine barn på 4 og 5 år når vi hadde privat 3D ultralyd. Men det var ikke lov å ha med barn på ultralyden på sykehuset.
 
Ikke lov å ha de med på sykehuset her heller:/ og de ekstra ul jeg har er ikke som oul i hvert fall. Ikke så mye seeing på bebis, bare måling av diverse:) men det går jo an å ringe inn og høre!:) tror ikke jeg hadde møtt opp med barn uten å spørre på forhånd.
 
Ble anbefalt å ikke ha med barn da jeg skulle på sykehuset på ul. Mini på nå 15 måneder var med på tidlig ul. Tilfeldigvis fikk vi oul i vinterferien og hadde da barnevakt siden foreldrene mine hadde ferie da. Ellers hadde vi ikke hatt barnevakt og han har ikke barnehageplass før august. Siden jeg følges ekstra opp med ul hver måned har jeg ikke barnevakt ellers og skal gubben bli med så må mini også være med :). Han var med sist og det fikk strålende til og med i sovetiden hans, hadde han blitt vankelig så hadde gubben tatt han med seg utfor:). Jordmor hadde ikke problem med at mini var med sålenge gubben evt tok han med seg ut skulle han bli urolig
 
Vi har hat med frøkna mange ganger, men bare privat. På sykehuset her er det ikke lov.
 
Det står i skrivene at man helst ikke skal ha med små barn i tilfelle at det er noe galt, vi vet jo at hun er frisk.

Hun må være med på sykehuset uansett, for vi skal på ferie, spørsmålet er om hun og mannen får være med inn eller om de må vente på gangen :)
 
Hadde med tutlå på 8 år nå på den private 3d ultralyden...
Usikker hvordan det er på sykehuset men kan jo ringe å høre.
 
Kunne tatt med barn på 3D, men ikke vist jeg skulle på sykehuset. Der er dei jo mest opptatt av det medisinske og ikke så mye fremvisning.
 
Om du har en som er med og kan passe ho går det sikkert bra tenker jeg. Vet de noen ganger ikke får gjort "jobben" sin om lillefrøkna løper rundt og trykker/roter/klatrer på ting mens du ligger opptatt :)
 
Hadde med minste jenta på 2 når jeg var på tidlig ul privat.Gikk kjempe fint,men sykehuset vet jeg de er strengere på sykehuset
 
Om du har en som er med og kan passe ho går det sikkert bra tenker jeg. Vet de noen ganger ikke får gjort "jobben" sin om lillefrøkna løper rundt og trykker/roter/klatrer på ting mens du ligger opptatt :)
Du skrev det jeg tenker :p

Hun er ganske rolig av seg også, og om hun blir urolig tar mannen henne med ut med en gang.

Har egentlig kommet fram til i mitt eget litt hode at jeg tar de med(siden de må være med på sykehuset uansett ) også får jm avgjøre om hun får være med inn eller ikke :)
 
Du skrev det jeg tenker :p

Hun er ganske rolig av seg også, og om hun blir urolig tar mannen henne med ut med en gang.

Har egentlig kommet fram til i mitt eget litt hode at jeg tar de med(siden de må være med på sykehuset uansett ) også får jm avgjøre om hun får være med inn eller ikke :)
Ja, hvis det ikke er voldsom grunn for at mannen må få med seg undersøkelsen så er det nok greit:) tror det ville gått bra med min fireåring og når jeg ser det for meg, men hadde jeg først hatt med mannen hadde jeg synes det var så kjedelig om de måtte gå ut:p
 
Ja, hvis det ikke er voldsom grunn for at mannen må få med seg undersøkelsen så er det nok greit:) tror det ville gått bra med min fireåring og når jeg ser det for meg, men hadde jeg først hatt med mannen hadde jeg synes det var så kjedelig om de måtte gå ut:p
Neida, det er bare en mnd siden sist vi var på ul,og da var han med :)
Jeg tror nok det går bra med min 4 åring også,hun er veldig rolig og veldig nyskjerri på lillesøster :) det er i grunn kun en ul for å se om morkaken har flyttet på seg :)
 
Tenkte jeg skulle oppdatere dere :)
Tuppa var med på ul, jm virket ikke til å ha noe problem med det, hun satt pent og stille i pappaens fang helt til hun så ansiktet hennes,så ropte hun hun "der er ansiktet" jm bare lo og skrev ut et bilde. Hele seansen tok kanskje 15 min og tuppa er nå kjempe stolt etter å ha sett lillesøster og enda mer stolt over ul bildet jm ga kun til henne :D
 
Så bra du og tuppa hadde ein fin opplevelse !
 
Tenkte jeg skulle oppdatere dere :)
Tuppa var med på ul, jm virket ikke til å ha noe problem med det, hun satt pent og stille i pappaens fang helt til hun så ansiktet hennes,så ropte hun hun "der er ansiktet" jm bare lo og skrev ut et bilde. Hele seansen tok kanskje 15 min og tuppa er nå kjempe stolt etter å ha sett lillesøster og enda mer stolt over ul bildet jm ga kun til henne :D
Spent på hvordan gutta tar det når vi skal :) de skal være med, time om litt over en uke :)
 
HS sa nei. Ønsket ikke barn på klinikken.
Men i uke 11+5 hadde vi med 3 åringen så hun fikk sett hjertet blinke. Det var stas med privat UL
 
Back
Topp