Ultralyd idag

Han var liten i forhold til jenta vår, men det er sikkert ganske vanlig det også :)

Ja, han har -15% vekstavik. Men ikke noe bekymringsverdig enda, så hvis han holder seg sånn til termin så blir han vel rundt 3000g. Greit å følge med på om de vokser som de skal når det er en grunn for det :)

Har du prøvd colletta sjokoladen? selger den på REMA og kiwi, og smaker mer som vanlig sjokolade enn andre sukkerfrie alternativer. de er min Redning til tider ihvertfall :)
Takk for tips, skal prøve den da! Får du ikke stigning av den? Har holdt meg til 70% og 80%kakao, den får jeg ikke stigning av :D

Funksjonellmat.no har noen oppskrifter med julebakst. Anbefaler å sjekke ut om du er i form til litt baking :) Deriblant sunnere pepperkaker. Evt prøv å bytte ut ingredienser.

Jeg baka lussekatter og brukte sukrin gold og istedenfor mel og fibertilsetting bytta jeg melet til fibra hvetemel. Fikk ikke så høy blodsukkerverdi da og jeg fikk høre de smakte godt av andre også :)

Har vært knallhard i kosten i to mnd pga diabetes, fikk hurtig insulin (sprøyte) nå for et par uker siden, men da har jeg kun hatt behov for den to ganger. Så det blir lettere å variere kosten og teste ut når jeg har den som trygghet :)
Ja var inne å så litt igår, men hadde ikke ingredienser hjemme så må ut å handla inn litt. MÅ ha litt til jul, får prøve på lussekattene:) jeg klarer ikke sukrin, men sukrin gold går fint:)
Når må du sette den sprøyta? :| Er også redd for å prøve ut, var så streng hu legen på sykehuset men de kan jo seriøst ikke mene jeg skal leve slik i 7uker til OG det er jul!

Bare kostregulert, skal prøve meg på det frem til fødsel, men gruer meg egentlig til jula, det er jo så mye godt å spise som jeg ikke kan spise :eek:
I know :/ men har allerede bestemt meg for å skeie litt ut på julafta hvertfall!! Gleder meg allerede til riskremen :p:D

Jupp. Var til vekstkontroll i går 32+3, da var hun 1600gram. Jeg var sikker på hun var over 2kg, haha , magen er så tung. Hun har lagt på seg 300 gram på 3 uker. Så ny kontroll 20. Desember. Ligger i hodeleie.

Eg får minimalt stigning av den, og eg får mye stigning av 70% og 80%. tåler lite :p
Så rart at vi reagerer så forskjellige!
Jeg kan spise et stykke bløtkake og være under 6 men speltlompe og havregryn får jeg kjempestigning av... Og mørk sjokolade får jeg ingenting av, så det har jeg hver dag:p

Så rart at vi reagerer så forskjellige!
Jeg kan spise et stykke bløtkake og være under 6 men speltlompe og havregryn får jeg kjempestigning av... Og mørk sjokolade får jeg ingenting av, så det har jeg hver dag:p

Havregryn er en versting. forsøkte havregrøt i starten, for det skulle være så sunt. den gang ei :p men bløtkake kan faktisk eg og spise. og vafler! :)
Annet tips for sjokoladesug, rett i koppen kakao, lett utgave :)

Jupp. Var til vekstkontroll i går 32+3, da var hun 1600gram. Jeg var sikker på hun var over 2kg, haha , magen er så tung. Hun har lagt på seg 300 gram på 3 uker. Så ny kontroll 20. Desember. Ligger i hodeleie.

Hei, gutten min ble også målt til 1600g uke 32. Skal på ny kontroll uke 34. Ble det sagt noe om forventet fødselsvekt til deg? Jeg glemte å spørre :p:(

Havregryn er en versting. forsøkte havregrøt i starten, for det skulle være så sunt. den gang ei :p men bløtkake kan faktisk eg og spise. og vafler! :)
Annet tips for sjokoladesug, rett i koppen kakao, lett utgave :)
Ååå takk!! Hadde såå lyst på kakao igår:p da må jeg til innkjøp av det:D

Hei, gutten min ble også målt til 1600g uke 32. Skal på ny kontroll uke 34. Ble det sagt noe om forventet fødselsvekt til deg? Jeg glemte å spørre :p:(
Nei det ble ikke sagt noe om det. Håpe bare at hun ikke fortsetter bare legge på seg 100 gram i uken som hun har gjort nå. For da blir hun veie ca 2400 til termin.

Var på ultralyd når jeg var 31+0. Ble da målt til å veie 1660 gram. Har ikke vært etter det. Så nå blir det spennende å se hvor mye den lille veier ved fødsel.

I know :/ men har allerede bestemt meg for å skeie litt ut på julafta hvertfall!! Gleder meg allerede til riskremen :p:D
Gleder meg også til riskrem :p
Må få lov til å skeie litt ut, tenkte hvis jeg får høy måling så tar jeg meg en tur :D

Back
Topp