Ultralyd idag

Twilight

Forumet er livet
Har vært hos jordmor og lege idag for sjekk :)
Jenta vår hadde snudd seg og gjort seg klar :D det merker jeg egentlig. Så var hun blitt 2020 gram. Helt gjennomsnitt fikk jeg beskjed om ;) Idag er jeg i uke 33+2 og gleder meg sykt til å møte henne :)

Noen andre som har vært på ultralyd i det siste?

Jeg skal 6. desember, jordmor sa hun skulle ta en liten ul på kontrollen hos henne. Lurer på om hun har håndholdt ul da? Fikk inntrykk av at det var mest fordi hun ville sjekke leiet. :)

Jeg skal 6. desember, jordmor sa hun skulle ta en liten ul på kontrollen hos henne. Lurer på om hun har håndholdt ul da? Fikk inntrykk av at det var mest fordi hun ville sjekke leiet. :)
Så spennende:) alltid like spennende å se bebissen :)

Skal igjen om 3 uker :) det er en fordel med svangerskapsdiabetes :D

Så gøy :D

Jeg skal på første ordentlige vekstestimering 7. desember :) Fikk beskjed av jm forrige uke om at baby ligger tvert, men idag har jeg håp om at han har snudd seg :)

Var 31+4 og da var bolla 1800gr<3 blir spennende å se hvor stor han er om 2uker! En god fordel med svangerskapsdiabetesen, men tror jeg hadde byttet ekstra ul i en sjokolade:hilarious::hilarious:
Jeg døøør her:arghh:

Så kjekt :) ingen ultralyder her

Har vært hos jordmor og lege idag for sjekk :)
Jenta vår hadde snudd seg og gjort seg klar :D det merker jeg egentlig. Så var hun blitt 2020 gram. Helt gjennomsnitt fikk jeg beskjed om ;) Idag er jeg i uke 33+2 og gleder meg sykt til å møte henne :)

Noen andre som har vært på ultralyd i det siste?
Skal om 1 uke ❤❤❤ gleder meg :-)

Var i uke 32, da var han 2070 g.
Skal igjen 8. desember. er da 36 uker på vei.
Siste vekstestimering før igangsetting. spennende :)
Her har lillegutt lagt med hode ned hele veien egentlig. kjenner at han ligger slik nå og. gode spark oppover mot ribbeina :)

Jeg var på ul på torsdag som var, i uke 32+1. Han ble estimert til 1500g, litt under snittet. Og han ligger i seteleie. Skal på ny ul 8.des for å sjekke at ikke vekstaviket har blitt større. Og forhåpentligvis har han snudd seg innen da, selv om både jeg og jordmor har liten tro på det.

Var for ca 3 uker siden, og skal igjen 2.12.16, får hyppige oppfølginger grunnet overvekt, men heldigvis ingen annen grunn :) Mini hos meg er egentlig ei lita bolle, så spennende å se om hu fremdeles er ei bolle på fredag :P

Var 31+4 og da var bolla 1800gr<3 blir spennende å se hvor stor han er om 2uker! En god fordel med svangerskapsdiabetesen, men tror jeg hadde byttet ekstra ul i en sjokolade:hilarious::hilarious:

Jeg tar med en godis i ny og ned jeg altså :p
Jeg å skulle vært foruten, men de ekstra ul ene veier opp for det :D

Jeg var på ul på torsdag som var, i uke 32+1. Han ble estimert til 1500g, litt under snittet. Og han ligger i seteleie. Skal på ny ul 8.des for å sjekke at ikke vekstaviket har blitt større. Og forhåpentligvis har han snudd seg innen da, selv om både jeg og jordmor har liten tro på det.

Han var liten i forhold til jenta vår, men det er sikkert ganske vanlig det også :)

Ingen flere ultralyder her :( Men jordmor kommer til å sjekke leie med et håndholdt aparat om hun er usikker.

Jeg tar med en godis i ny og ned jeg altså :p
Jeg å skulle vært foruten, men de ekstra ul ene veier opp for det :D
Er du satt på medisiner eller regulerer du med kosten? Har meg litt jeg å;p men prøver å begrense det og holde meg til lette/sukkerfri varianter... Skulle helst hatt litt pepperkaker og marsipan men det er jo såklart fullt i sukker :|

Har du prøvd colletta sjokoladen? selger den på REMA og kiwi, og smaker mer som vanlig sjokolade enn andre sukkerfrie alternativer. de er min Redning til tider ihvertfall :)

Er du satt på medisiner eller regulerer du med kosten? Har meg litt jeg å;p men prøver å begrense det og holde meg til lette/sukkerfri varianter... Skulle helst hatt litt pepperkaker og marsipan men det er jo såklart fullt i sukker :|

Funksjonellmat.no har noen oppskrifter med julebakst. Anbefaler å sjekke ut om du er i form til litt baking :) Deriblant sunnere pepperkaker. Evt prøv å bytte ut ingredienser.

Jeg baka lussekatter og brukte sukrin gold og istedenfor mel og fibertilsetting bytta jeg melet til fibra hvetemel. Fikk ikke så høy blodsukkerverdi da og jeg fikk høre de smakte godt av andre også :)

Har vært knallhard i kosten i to mnd pga diabetes, fikk hurtig insulin (sprøyte) nå for et par uker siden, men da har jeg kun hatt behov for den to ganger. Så det blir lettere å variere kosten og teste ut når jeg har den som trygghet :)

Bare kostregulert, skal prøve meg på det frem til fødsel, men gruer meg egentlig til jula, det er jo så mye godt å spise som jeg ikke kan spise :o

Back
Topp