Ultralyd i uke 5???

Har ikke vært, men vet veldig mange går på en stor smell for de klarer ikke ennå å se hjertet så tidlig og skaper mye stress.
Hvorfor vil hun ha deg dit så tidlig? :)

Om det ikke er en spesiell viktig grunn ville jeg ventet til 7+0 :)

Jeg var i 6+1 med førdte og da så vi hjertet, men det sa de var flaks. Trodde jeg var lengre :)

Ofte ser man ingenting når det er så tidlig. Hvorfor ville hun du skulle ta en nå?

Vet det med hjertet, så det er vi forberedte på! Rett og slett fordi de skal se at det ikke er en ny sa påtur:) så det er bare for å se at alt rundt graviditeten ser bra ut :)

Vet det med hjertet, så det er vi forberedte på! Rett og slett fordi de skal se at det ikke er en ny sa påtur:) så det er bare for å se at alt rundt graviditeten ser bra ut :)
håper du får målt hcg over 48 timer i tillegg. ei jeg kjenner var på tul i slutten av uke 5, og da fant ikke gyn noe der i det heletatt. hun var gravid altså, for to uker etterpå så de foster og bankende hjerte :) bare så du er litt obs og ikke blir redd om de ikke finner noe

håper du får målt hcg over 48 timer i tillegg. ei jeg kjenner var på tul i slutten av uke 5, og da fant ikke gyn noe der i det heletatt. hun var gravid altså, for to uker etterpå så de foster og bankende hjerte :) bare så du er litt obs og ikke blir redd om de ikke finner noe
Som sagt er vi fullstendig forberedt på dette med hjerte, for det er tidlig :) men de kan sjekke både livmorhals, om den er åpen, om corpus (et eller annet) er som det skal, og siden det er mot slutten av uke 5 kan de kanskje se om der er en eller flere foster :-)

Som sagt er vi fullstendig forberedt på dette med hjerte, for det er tidlig :) men de kan sjekke både livmorhals, om den er åpen, om corpus (et eller annet) er som det skal, og siden det er mot slutten av uke 5 kan de kanskje se om der er en eller flere foster :)
Skjønner du forstår det med hjertet. Men det er ingen garanti for å se noe foster i det heletatt :) verken foster eller fostersekk, men det betyr ikke at noe er galt :) prøvde bare å komme med et godt råd, så du ikke mister troa om de ikke finner noe :) lykke til

Skjønner du forstår det med hjertet. Men det er ingen garanti for å se noe foster i det heletatt :) verken foster eller fostersekk, men det betyr ikke at noe er galt :) prøvde bare å komme med et godt råd, så du ikke mister troa om de ikke finner noe :) lykke til
Tisen takk :) regner med jordmor vet hva hun driver med, så må bare stole på at hun vet hva hun gjør :D Hun har mange års erfaring.

Krysser fingrene for at du får en god opplevelse

Vi skulle ha tidlig, men valgte å utsette etter råd herfra, jeg orket ikke å bli skuffet, men heller gi det litt tid, så vi fikk se et foster og høre hjertelyd:)

Men hvorfor utsette når vi allerede vet dette? I tillegg vil jeg jo tro at en erfaren jordmor vet hva hun gjør? :-)

Fikk en klovn av en gyn, bulgarsk som snakket litt svensk og forsto nesten ingenting av det vi sa, viste at han ble irritert av spm mine enda han så at jeg var på gråten av nervøsitet. Fikk se plommesekken og er så langt på vei som jeg trodde :Heartred Letta over at svangerskapet er i livmora (alltid vært livredd for å få i egglederne, dog jeg aldri har hatt infeksjon eller noe :facepalm:) Men glad jeg var forberedt på at det var for tidlig å se hjerte slå :happy: han satte meg opp på ny time om to uker, men vi velger nå å heller gå til et annet sykehus da vi bare har vært uheldig der vi var nå. Får aldri samme gyn, de er utenlandsk og forstår lite norsk og føler oss utrolig dårlig ivaretatt :(
PS! Det at de er utenlandsk i seg selv er ikke et problem, da de ofte kan være flinkere enn norske leger. Det er bare språkutfordringa som har vært vanskelig i en allerede vanskelig situasjon :(

Huff, så synd å lese at dere fikk en dårlig opplevelse :( Men godt å høre at alt står bra til da :) :)

Back
Topp