Ultralyd i uke 24 - Er det sent?

frutvi

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er førstegangsgravid og har jo egentlig ikke peiling på noen ting...
Jeg fikk i dag innkallingen til ultralyd på sykehuset, men fant da ut at den er satt opp i uke 24.
Har lest at den skal være rundt uke 18.. Teller uke 24 som rundt uke 18?
Tenkte jeg skulle spørre her før jeg ringte til sykehuset for å sjekke.. Det er jo så fryktelig lenge til..!
Må jeg gå helt til da uten å egentlig vite at babyen er i live, at hjerte slår og sånn?

Hørtes da innmari sent ut... kan jo være det er ulik praksis i landet? ! Jeg var før uke 20 med begge mine!

Det syns jeg hørtes veldig seint ut. Trodde det var mellom uke 17 og 20 de tok den ultralyden jeg. Kan du ikke ringe å bytte timen?

♡ september 2014 ♡

Det syns jeg hørtes veldig seint ut. Trodde det var mellom uke 17 og 20 de tok den ultralyden jeg. Kan du ikke ringe å bytte timen?

♡ september 2014 ♡

Jo, jeg kan sikkert det. Jeg ville bare forhøre meg om det kanskje var normalt.. Har som sagt ikke peiling...

Det er for sent! Det må ha skjedd en feil et sted, du bør kontakte dem og få forandret timen. Uke 18 er det tidspunktet da de fremdeles kan etablere termindato med noenlunde sikkerhet, i uke 24 er de individuelle forskjellene i vekst og utvikling rukket å bli så store at de ikke kan si det med noen sikkerhet. Dessuten, ordinær ultralyd skal avholdes før uke 22, som er grensen for å foreta senabort om det, mot formodning, skulle vise seg å være noe galt med fosteret.

Ring sykehuset du, det er for sent, som de over her sier.

Jeg var i uke 22 sist og da sa de at jeg var akkurat på grensen til hvor sent de kan sjekke alt som skal sjekkes.Skjønte det som at frem til ca uke 22 vokser de fleste foster helt likt,men etter det kan de vokse ganske ulikt og derfor viktig å ha ul i ca samme uke med alle.

Ring sykehuset, jeg fikk i uke 21 men ringte å spurte, og da sa de det var skjedd en feil og jeg fikk time i uke 18 i stedefor .. :)

det er litt seint for oul, men du får høre hjertelyden på kontrolltimene hos jm eller lege før den tid :)

Hei igjen!
Nå har jeg fått ny time for oul! Nå blir den i midten av april, ca uke 19 :) Dama jeg snakka med sa at det måtte ha skjedd en feil, for så sent skulle den ikke være! Og sa at det var godt jeg hadde ringt ;) Så tusen takk for hjelpende svar! :D

Hei igjen!
Nå har jeg fått ny time for oul! Nå blir den i midten av april, ca uke 19 :) Dama jeg snakka med sa at det måtte ha skjedd en feil, for så sent skulle den ikke være! Og sa at det var godt jeg hadde ringt ;) Så tusen takk for hjelpende svar! :D
Det er bra! :) Hørtes mer riktig ut! Lykke til! :)

Back
Topp