Ultralyd i uke 17?

Solbæra

Forelsket i forumet
Hei
Jeg har endelig fått innkalling til ultralyd. Men sykehuset mener jeg skal ha ultralyd når jeg er 17 uker. Er ikke det litt tidlig?
Mener å ha hørt at det er vanlig å ta det når man er mellom 18 og 22?

Her sier de mellom 17 og 20 :) sist var jeg 19 og 20, men vet om flere som har vært i uke 18 :)

Hei
Jeg har endelig fått innkalling til ultralyd. Men sykehuset mener jeg skal ha ultralyd når jeg er 17 uker. Er ikke det litt tidlig?
Mener å ha hørt at det er vanlig å ta det når man er mellom 18 og 22?
Med førstemann hadde jeg oul tidlig i uke 17, og da måtte jeg komme tilbake et par uker senere. Men er ikke sikker på om det var pga størrelsen, eller pga vanskelig leie. De er gode til å presse seg veeeldig langt ned i bekkenet under ul, disse ungene mine :p

Hører om flere som har i uke 17, så tror de fleste sykehus velger å ha oul mellom 17 og 20!

Ved mitt sykehus kaller de inn mellom uke 17-19. Var i uke 19 sist, og syntes det egentlig føltes litt sent.

Jeg hadde ul i slutten av uke 16 for et par år siden. Dette var en hastetime jeg fikk pga avvik på privatul, men hun sa de sjekket alt som de normalt skulle tatt på ordinær og det var visst ikke noe problemer å se alt i den uken ble jeg fortalt. Det er vel gjerne individuelt og kommer kanskje an på hvordan babyen ligger :)

Jeg ble først innkalt i uke 15, ringte Ahus i går for å sjekke. Dette var feil og fikk ny time 17+5. så det er vel vanlig da. Syntes dette også er tidlig. Men nå spurte jeg spesifikk, og fikk info om at det var innenfor.

Back
Topp