ultralyd i morgen. * NY OPPDATERING*

Bettan85 skrev:

hegenordseth skrev:

hegenordseth skrev:
Etter mye smerter og lite søvn de siste dagene ringte jeg sykehuse. Ettersom at jeg har blødd litt de siste dagene ville jordmor og gynokolog at jeg skulle komme i morgen tidlig, slik at de kan se etter om alt er slik det skal. Så da blir det ultralyd på meg imorgen. Gruer meg faktisk litt, tenk om noe er galt : / huff .. får prøve og roe meg ned og håpe på at alt er slik det skal være og at spira holder fast :)

Da har jeg vært på ultralyd, og må innrømme at jeg sitter med blanede følelser og er litt forvirra. I det gynokolgen begynte å undersøke meg fikk hun først et litt merkelig ansikt og spurte meg om jeg VAR gravid (litt satt ut) .. Ehh vel ja, jeg tror da det etter 2 positive tester, alle symptomene og 3 uker for sen med mens .. så forklarte hun at hun kunne se ''foster-sekken'' ?? men at hun ikke helt kunne se noe der ?? ;O whaat ? Etter og ha målt den og sittet og studert litt kommer hun likevel fram til at jeg må være rundt uke 5, og at den ene flekken i sekken var lille spira, - men saken er den at jeg hadde like tidlig UL med første og kunne da se noe der den gang, noe jeg ikke gjorde nå .. Jeg skjønner ingenting !! Ikke nok med det begynte hun og forklare om at de smertene og blødningene jeg har gått med mest sannsynlig kan ha kommet av at livmoren min har rotert seg, men at alt var normalt nå ?? HALLO ?? rotert ? Neei, jeg skjønner ingenting og er mer eller mindre usikker på alt nå. Saken er at gynokologen jeg fikk er veteran på sykehuset vårt og er vel langt over pensjonsalder. Det er snakk om samme gynokolog/jordmor som tok imot min bror som nå er 30 og min samboers onkel på over 45 ÅR .. Ja greit, erfaringer har hun nok, men usikker er jeg uansett.

Jaja, da får jeg bare vente og se hva som skjer da.

Hei du..  Skal jeg være helt ærlig så kan det høres ut som BO(blighted Ovum). Det har jeg hatt to ganger. Da så vi bare fostersekken men ingen spire. Jeg ville latt det gått etpar uker og dratt på ny ultralyd for å forsikre meg at alt var greit. Jeg gikk over 12uker første gangen,før jeg bynte å spotte å blei sendt på ultralyd å da var det bare fostersekk å ingen foster der..:s Er ikke meningen og skremme eller noe men det var den første tanken som slo meg når jeg leste innlegget ditt. Å med BO kan man gå lenge uten å vite det,alle symptomene er jo der og man produserer Hcg. Men masse lykke til å ønsker virkelig ikke at dette er BO for din del..

Oii .. såpass ja. kanskje jeg kan nevne det for legen min ..

Merkelig ja, men fikk du ikke ny time til oppfølging? 

Jeg hadde uten tvil bestilt ny time til UL om noen uker!

hegenordseth skrev:

Oii .. såpass ja. kanskje jeg kan nevne det for legen min ..

Ja har du prøvd å google det å se på bilda,så kanskje du ser noe likhet..? Eller så kan det jo faktisk hende at du er kortere på vei enn anntatt at det ikke vises så bra enda. Regner jo med at legen mest sannsynlig hadde sett hvis det va BO. Andre gangen jeg hadde det så tok jo legen HCG prøve med 7dagers mellom og stigningen var ikke normal,lavere enn den burde så da skjønte man jo at det var "bom skudd" igjen.,

Da har jeg pratet med lege og jordmor på sykehus. Og de har gått igjennom papirene fra undersøkelsen fra igår. På grunn av usikkerheten av hvor langt jeg er på vei bli vi nødt til og avvente noen uker.I følge fastlegens termin er jeg 7 uker idag, ifølge min egen er jeg 6+5. Og gynokologen antok rundt 5 uker igår. Men lege og jordmor mener også at jeg kan være litt mindre på vei en antatt da vi ikke kan fastsette omtrent når eggløsningen var. Jordmor bekreftet også for meg at man ikke nødvendigvis trenger og se fosteret i uke 5, så de ønsker og avvente noen uker til. Så da får jeg bare avvente og se hva som skjer. Jeg tok en ny test for en time siden. Clearblue digital m ukeindikator som tydelig viser at jeg er gravid 3+ som i følge bruksanvisningen betyr 5 uker eller mer. Så da krysser jeg alle fingrer på at alt er bra og at det er en bitte liten spire i magen min som klamrer seg fast : ) Det er vel lov og håpe på det beste! : D Så jeg har bestemt meg for og ta det med ro og ikke la det plage meg noe mer enn nødvendig og håpe på gode nyheter om noen uker.

Takk til Bettan85 for opplysningen, jeg har tatt det opp med sykehuset, men de kan som sagt ikke avklare det enda da det kan være litt for tidlig enda. Men håper likevel på det beste ! : )

hegenordseth skrev:
Da har jeg pratet med lege og jordmor på sykehus. Og de har gått igjennom papirene fra undersøkelsen fra igår. På grunn av usikkerheten av hvor langt jeg er på vei bli vi nødt til og avvente noen uker.I følge fastlegens termin er jeg 7 uker idag, ifølge min egen er jeg 6+5. Og gynokologen antok rundt 5 uker igår. Men lege og jordmor mener også at jeg kan være litt mindre på vei en antatt da vi ikke kan fastsette omtrent når eggløsningen var. Jordmor bekreftet også for meg at man ikke nødvendigvis trenger og se fosteret i uke 5, så de ønsker og avvente noen uker til. Så da får jeg bare avvente og se hva som skjer. Jeg tok en ny test for en time siden. Clearblue digital m ukeindikator som tydelig viser at jeg er gravid 3+ som i følge bruksanvisningen betyr 5 uker eller mer. Så da krysser jeg alle fingrer på at alt er bra og at det er en bitte liten spire i magen min som klamrer seg fast : ) Det er vel lov og håpe på det beste! : D Så jeg har bestemt meg for og ta det med ro og ikke la det plage meg noe mer enn nødvendig og håpe på gode nyheter om noen uker.

Takk til Bettan85 for opplysningen, jeg har tatt det opp med sykehuset, men de kan som sagt ikke avklare det enda da det kan være litt for tidlig enda. Men håper likevel på det beste ! : )

Vi krysser fingrene:))) masse lykke ønskninger til deg..

Oisann, jeg svarte uten å se at du hadde oppdatert igjen:) Fint at de tok deg alvorlig på sykehuset. Jeg tror at alt er i orden, men at du bare ble satt tilbake noen uker. Lykke til, og husk å holde oss oppdatert :)

*OPPDATERING 1*

Da er det dukket for min første svangerskapskontroll. Jeg er 8+3 idag, men skal ta opp med legen min angående hva som skjedde under ul hos gyn på sykehuset for to uker siden hvor gyn ikke kunne ''se'' at jeg var gravid, men likevel kunne se en fostersekk uten tegn til noe innvendig men likevel antok at jeg var rundt 5 uker på vei.? Så da får jeg se hva jeg får til svar idag. Spennende men samtidig nervepirrende ! Blir jo passelig usikker når man får et svar slik som det, samt at jeg har blødd fra tid til en annen over de siste 3 ukene, men det har likevel ikke vært betydelige mengder, og det har heller ikke vært klumper, så jeg håper på det beste ! Oppdatering kommer etter legetimen idag. Ha en flott dag alle sammen.

*OPPDATERING 2*

Da har jeg kommet tilbake fra legen og er kjempe fornøyd med responsen jeg fikk av han. Jeg forklart alt med ul fra sykehuset og at jeg ikke er tilfreds med svaret jeg fikk og at jeg er veldig usikker på dette tidspunktet om jeg er gravid eller ikke. Alt av tester og urinprøver viser at jeg er , samt alle symptomer ! Men nå gjenstår det bare og sjekke om en ul sier det samme. Så legen min ringte sykehuset og forklarte situasjonen og ba om en ul til meg kommende uke. Så da må jeg bare vente til neste Torsdag før jeg får vite noe mer. Imellomtiden får jeg bare prøve og ta det med ro og ta til takke med det :)

Back
Topp