ultralyd i morgen. * NY OPPDATERING*

hegenordseth

Flørter med forumet
Etter mye smerter og lite søvn de siste dagene ringte jeg sykehuse. Ettersom at jeg har blødd litt de siste dagene ville jordmor og gynokolog at jeg skulle komme i morgen tidlig, slik at de kan se etter om alt er slik det skal. Så da blir det ultralyd på meg imorgen. Gruer meg faktisk litt, tenk om noe er galt : / huff .. får prøve og roe meg ned og håpe på at alt er slik det skal være og at spira holder fast :)

*OPPDATERING 1*

Da er det dukket for min første svangerskapskontroll. Jeg er 8+3 idag, men skal ta opp med legen min angående hva som skjedde under ul hos gyn på sykehuset for to uker siden hvor gyn ikke kunne ''se'' at jeg var gravid, men likevel kunne se en fostersekk uten tegn til noe innvendig men likevel antok at jeg var rundt 5 uker på vei.? Så da får jeg se hva jeg får til svar idag. Spennende men samtidig nervepirrende ! Blir jo passelig usikker når man får et svar slik som det, samt at jeg har blødd fra tid til en annen over de siste 3 ukene, men det har likevel ikke vært betydelige mengder, og det har heller ikke vært klumper, så jeg håper på det beste ! Oppdatering kommer etter legetimen idag. Ha en flott dag alle sammen.

*OPPDATERING 2*

Da har jeg kommet tilbake fra legen og er kjempe fornøyd med responsen jeg fikk av han. Jeg forklart alt med ul fra sykehuset og at jeg ikke er tilfreds med svaret jeg fikk og at jeg er veldig usikker på dette tidspunktet om jeg er gravid eller ikke. Alt av tester og urinprøver viser at jeg er , samt alle symptomer ! Men nå gjenstår det bare og sjekke om en ul sier det samme. Så legen min ringte sykehuset og forklarte situasjonen og ba om en ul til meg kommende uke. Så da må jeg bare vente til neste Torsdag før jeg får vite noe mer. Imellomtiden får jeg bare prøve og ta det med ro og ta til takke med det :)

Uff, jeg føler med deg. Håper du klarer å holde deg rolig og at ultralyden viser et dundrende hjerte :) Du må holde oss oppdatert da ;)

Masse lykke til! Sjønner at du blir bekymra men det går nok helt sikkert bra! =) Æ skal sende dæ masse gode tanka imårra!

Tusen takk alle sammen :) Dere skal få oppdatering i morgen ;)

Ser forresten at tråden min er postet ut 4 x ??  :S hehe .. tror jeg skal la vær og poste fra mobilen min heretter : P Jaja .. :)

Uff, skjønner du er bekymra, men dette går nok bra vettu! Krysser fingrene for deg! Husker mamma fortalte de var på ultralyd med meg da jeg var seks uker pga blødning og smerter, men jeg sitter nå her! :) :)

Masse lykke til hvertfall!

Lykke til!! 

Masse lykke til i morgen!!

hegenordseth skrev:
Etter mye smerter og lite søvn de siste dagene ringte jeg sykehuse. Ettersom at jeg har blødd litt de siste dagene ville jordmor og gynokolog at jeg skulle komme i morgen tidlig, slik at de kan se etter om alt er slik det skal. Så da blir det ultralyd på meg imorgen. Gruer meg faktisk litt, tenk om noe er galt : / huff .. får prøve og roe meg ned og håpe på at alt er slik det skal være og at spira holder fast :)

Da har jeg vært på ultralyd, og må innrømme at jeg sitter med blanede følelser og er litt forvirra. I det gynokolgen begynte å undersøke meg fikk hun først et litt merkelig ansikt og spurte meg om jeg VAR gravid (litt satt ut) .. Ehh vel ja, jeg tror da det etter 2 positive tester, alle symptomene og 3 uker for sen med mens .. så forklarte hun at hun kunne se ''foster-sekken'' ?? men at hun ikke helt kunne se noe der ?? ;O whaat ? Etter og ha målt den og sittet og studert litt kommer hun likevel fram til at jeg må være rundt uke 5, og at den ene flekken i sekken var lille spira, - men saken er den at jeg hadde like tidlig UL med første og kunne da se noe der den gang, noe jeg ikke gjorde nå .. Jeg skjønner ingenting !! Ikke nok med det begynte hun og forklare om at de smertene og blødningene jeg har gått med mest sannsynlig kan ha kommet av at livmoren min har rotert seg, men at alt var normalt nå ?? HALLO ?? rotert ? Neei, jeg skjønner ingenting og er mer eller mindre usikker på alt nå. Saken er at gynokologen jeg fikk er veteran på sykehuset vårt og er vel langt over pensjonsalder. Det er snakk om samme gynokolog/jordmor som tok imot min bror som nå er 30 og min samboers onkel på over 45 ÅR .. Ja greit, erfaringer har hun nok, men usikker er jeg uansett.

Jaja, da får jeg bare vente og se hva som skjer da.

hegenordseth skrev:

hegenordseth skrev:

Da har jeg vært på ultralyd, og må innrømme at jeg sitter med blanede følelser og er litt forvirra. I det gynokolgen begynte å undersøke meg fikk hun først et litt merkelig ansikt og spurte meg om jeg VAR gravid (litt satt ut) .. Ehh vel ja, jeg tror da det etter 2 positive tester, alle symptomene og 3 uker for sen med mens .. så forklarte hun at hun kunne se ''foster-sekken'' ?? men at hun ikke helt kunne se noe der ?? ;O whaat ? Etter og ha målt den og sittet og studert litt kommer hun likevel fram til at jeg må være rundt uke 5, og at den ene flekken i sekken var lille spira, - men saken er den at jeg hadde like tidlig UL med første og kunne da se noe der den gang, noe jeg ikke gjorde nå .. Jeg skjønner ingenting !! Ikke nok med det begynte hun og forklare om at de smertene og blødningene jeg har gått med mest sannsynlig kan ha kommet av at livmoren min har rotert seg, men at alt var normalt nå ?? HALLO ?? rotert ? Neei, jeg skjønner ingenting og er mer eller mindre usikker på alt nå. Saken er at gynokologen jeg fikk er veteran på sykehuset vårt og er vel langt over pensjonsalder. Det er snakk om samme gynokolog/jordmor som tok imot min bror som nå er 30 og min samboers onkel på over 45 ÅR .. Ja greit, erfaringer har hun nok, men usikker er jeg uansett.

Herregud!! 
 Dette hørtes jo helt merkelig ut!!! Jeg skjønner at du må føle deg forvirra.. det er liksom ikke en ting man har lyst å føle seg forvirra over...
Men hva skjer videre nå da? Skal du på noen ny check-up litt senere eller?

Ehh... Tror jaggu jeg hadde bestilt meg en privat UL snarest

Vet ikke hva jeg skal tro : / Syntes dere jeg burde det? Hun sa til meg at jeg ikke skulle stresse med og bestille svangerskapskontroll da jeg hadde god tid ?? Jeg har vært gravid 2 ganger de siste 3 årene, og jeg har 2 nydelig jenter. Begge gangene skjønte jeg det tidlig og det det slo ut med engang på testene slik som nå. jeg har alle syptomer jeg hadde de to gangene og jeg merker jo faktsik at det er noe med kroppen min ! Men det at jeg selv ikke kunne se noe, men hun ''mente'' hun så noe gjør meg litt confused mildt sagt. Dette er såklart hennes område, men jeg vet jo litt selv også da jeg har være igjennom dette 2 ganger, og mener jeg burde sett noe annet enn et svart tomrom ? Men samtidig føler jeg meg veldig gravid. Neei, dette er det merkligste jeg har vært med på ! ifølge menstermin via terminkalkulatoren her skal jeg være 6+4 uker på vei .. Jeg er jo snart en mnd over tia mi på syklusen også .. så noe er det jo ?? Hm .. Denne gangen hadde vi ikke planlagt og få en til, og det kom som en liten overraskelse. Men når vi fant det ut bestemte vi oss for og ta imot det og glede oss. Og det er det jeg har gjort den siste uken, gledet meg. Også skjer dette?  emoticon

Uff, dette var jo trasig! Jeg tror jeg hadde gått for en second opinion og sjekka med en annen gynekolog jeg altså. Grusomt å gå og være forvirret!

Sender en klem!

Ja, spesielt da hun som gjorde undersøkelsen må være 70+ : /

Hadde bestille time en annen plass å fått en vurdering til... Dette høres jo helt merkelig ut! Jeg hadde ul på sykehuset da jeg hadde ma sist, da var embryoet rundt fem uker og jeg så det tydelig selv om det var dødt. Så selv om du bare er fem uker på vei så skulle hun klart å sett noe annet enn bare fostersekken. Merkelige greier!! Håper du kommer til hos noen andre å får ett skikkelig svar! Dette kvalifiserer ikke til skikkelig svar...

uff, forstår godt du er forvirret:/
Hadde det vært meg hadde jeg nok bestillt privat UL om noen uker også, for å beroligge meg selv:)

hegenordseth skrev:

hegenordseth skrev:

Hei du..  Skal jeg være helt ærlig så kan det høres ut som BO(blighted Ovum). Det har jeg hatt to ganger. Da så vi bare fostersekken men ingen spire. Jeg ville latt det gått etpar uker og dratt på ny ultralyd for å forsikre meg at alt var greit. Jeg gikk over 12uker første gangen,før jeg bynte å spotte å blei sendt på ultralyd å da var det bare fostersekk å ingen foster der..:s Er ikke meningen og skremme eller noe men det var den første tanken som slo meg når jeg leste innlegget ditt. Å med BO kan man gå lenge uten å vite det,alle symptomene er jo der og man produserer Hcg. Men masse lykke til å ønsker virkelig ikke at dette er BO for din del..

Uff så vondt å være så usikker da og ikke vite helt. Jeg ville bestilt en ny ultralyd bare for å fått en ordentlig bekreftelse så jeg kunne fått slapt av.

Uff så vondt å være så usikker da og ikke vite helt. Jeg ville bestilt en ny ultralyd bare for å fått en ordentlig bekreftelse så jeg kunne fått slapt av.

Back
Topp