Ultralyd i dag

twinanne

Forumet er livet
Jeg hadde min første ultralyd i dag, må bare si at jeg er skuffet det er bare 4-5 folliker som kommer til å vokse til riktig størrelse, det er noen flere men de er for små. Jeg lurer på om jeg har fått for lav dose med Puregon, dosen har vært 175ie og jeg økte dosen til 200ie i dag. Neste ultralyd blir til mandagen, jeg håper på uttak til onsdagen, dersom ikke det fungerer så blir det ikke uttak før lørdag. Jeg har jo hørt at første IVF kan være litt prøve å feile IVF, men jeg er tross alt ike så ung så jeg burde kansje ha fått høyere dose med en gang. [&:]

Begynte på 150IE her. Hadde ul på dag 6 og da hadde eg også få og små follikler.
Økte så dosen til 200IE, da begynte de å vokse litt. Økte til 300 IE de siste dagene og
fikk til slutt ut 10 egg. Litt forsinket uttak her og.
Tror nok vi som ikke er helt unge trenger større doser, så satser på litt mer passende dose for meg
neste gang hvis det ikke lykkes med frys før det.

Uansett så har du jo 4-5 egg da, og det er jo bare ett som skal til for å få oppfyllt drømmen[;)]
Krysser fingrene for deg[:)]

Skjønner du er skuffa, men 4-5 follikler trenger jo ikke være dårlig. Om alle inneholder egg og alle eggene utvikler seg riktig, befruktes og deler seg så har du jo mange egg. Noen får bare ett eller to brukbare egg.

Håper det går fint. Lykke til videre!

ORIGINAL: Apple

Vi får krysse fingrene for at det følger med noen etterslengere siden du nå har økt dosen. Og husk at det kan komme mye bra ut av 5 egg! Lykke til på ny ultralyd! [:)]

Takk skal dere ha jenter for de oppmuntrendes ordene, hvet mer i morgen når jeg skal på ultralyd igjen. Håper jeg kan få uttaket på onsdag, det blir så mye fram og tilbake og fravær fra jobben når det blir flere ultralyder, litt vanskelig å forklare hva jeg driver med, sjefen hvet jo hva som foregår da.

Bulla det var fint å lese beskjeden din, fikk ut 3 og ruger på 2, det er jo allt man trenger så supert da.

Jeg var på ultralyd nr. 2 idag, dette her går ikke fort dere, men det ser ut som at 2 til kan innhente de andre 4 som de er sikre på at blir riktig størrelse, fortsetter fortsatt med samme dose som den ble økt til etter 1. ultralyd 200ie. Det blir ikke uttak før lørdag eller mandag[&:]Men jeg for se det positive i det kansje det blir flere gode egg enn det ville ha blitt med et tidligere uttak. Neste ultralyd er onsdag, jeg som hadde håpet påå bli fort ferdig gett, men sån kan det gå.
For trøste meg med dere som har blitt gravid med få gullegg og at nen flere en meg holder på en stund.

Elin lykke til i Porsgrunn nå har jeg hatt alle 3 legene de har der. Jeg tror ikke det er flere, men jg kan ta feil.

Da er jeg ferdig med min siste ultralyd, det blir uttak på mandag. Det blir nok 5 med god størrelse, den 6. er nok litt liten.
Resultatet mitt:
Venstre: 2x15.5 mm + noen småtasser under 10mm
Høyre: 1x15.5 , 1x15, 1x14, 1x13 og 1x10 ( den siste er nok for liten) + noen småtasser her også
Det er vanlig a de gror med 1-2 mm i døgnet, jeg er litt treig av meg så de regner med at de kan vokse 5-7 mm før uttak, jeg for se hvordan det går.

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: twinanne

Da er jeg ferdig med min siste ultralyd, det blir uttak på mandag. Det blir nok 5 med god størrelse, den 6. er nok litt liten.
Resultatet mitt:
Venstre: 2x15.5 mm + noen småtasser under 10mm
Høyre: 1x15.5 , 1x15, 1x14, 1x13 og 1x10 ( den siste er nok for liten) + noen småtasser her også
Det er vanlig a de gror med 1-2 mm i døgnet, jeg er litt treig av meg så de regner med at de kan vokse 5-7 mm før uttak, jeg for se hvordan det går.

MASSSSSSE lykke til på mandag [:D][:D][:D][:D][:D]

Lykke til på mandag da twinanne[;)] Gullegget er nok en av de du får ut skal du se...[:)] kos deg i helgen.

Lykke lykke til, dette skal gå så bra!! [:)]

Takk skal dere ha jenter, skal kose meg i helgen jeg. Men jeg undrer jo på kvaliteten nå jeg stimer i 17 dager, for håpe det går bra, eller så bør jeg få en høyere dose neste forsøk. Dette er så rart for jeg har eggløsning fra dag 12-14 normalt men må vel heller ha noe med at jeg ikke reagerer så bra på denne medisinen, men enhøyere dose gir nok bedre resultat håper jeg.

Vel jeg tror det er bedre at jeg slutter å tenke og gruble så mye og heller ta det som det kommer, det betyr jeg konsentrer meg om denne IVF som vil ende i en positiv test, og "bønna" bør helst sitte denne gangen.[:D] Men for å si det på en annen måte spontanabort er en veldig effektiv men forferdleig måte å gå ned i vekt på da, trenger egentlig ikke å slanke meg, så da håper jeg at jeg slipper å oppleve dette en gang til.  Lurer på om jeg er noe hormonell er litt rørete i hue for tiden, med masse rare tanker og skrive feil som ikke ligner grisen. Jeg håper at dere bærer over med meg[:-]

Back
Topp