Ultralyd i dag

Nyskattpåvei

Glad i forumet
Jeg var på ultralyd i dag (er 5+4 regnet fra siste mens). Kunne ikke se noe annet enn fosterhulen/eggposen eller hva det heter. Hun mente at hun så vidt så en prikk nede i hjørnet og jeg skal tilbake om 1 uke. Kjenner jeg ble mer bekymret enn rolig etter denne ultralyden. Var på ul da jeg var 5 uker med førstemann og kunne klart å tydelig se at det var noe der. Får satse på at jeg bare er kommet mindre enn jeg tror og at jeg ser noe neste uke. Andre som har opplevd det samme?

Ja, opplevde det forrige gang, da var jeg 6 uker på vei, og hun så at hjertet akkurat hadde begynt å slå, så hun satte meg tilbake 1 uke..dessverre endte det dårlig :( 

Får håpe det ikke skjer i ditt tilfelle, og at det faktisk har seg slik at egget har ligget litt i dvale før det har begynt å utvikle seg skikkelig, eller at befruktningen har skjedd på et tidligere tidspunkt! 

Forstår godt at du ble mer bekymret enn rolig, men så lenge du ikke begynner å blø/kjenne smerter hadde jeg tatt det med ro og sett det ann til neste ul. 

Var ikke meningen å skremme deg...tenkte bare å dele erfaringen min! 

Jeg var på ul i uke fem og fikk samme mld som deg, kunne se fostersekken, men ikke fosteranlegg. Kom tilbake idag, uke 7, og da var det en liten klump der med bankende hjerte :-) googlet masse etter første ul, og så at det var veldig mange som ikke fikk se annet enn fosterhulen i uke 5. Håper det går like bra med deg som med meg :-) masse lykke til!!

Har opplevd noe a la det samme.. vet ikke hvem uke jeg egentlig var i men regner med det var uke 4 (vet fortsatt ikke hvor langt jeg er) og da så hun bare uregelmessig plommesekk, ingen fosteranlegg og begynte å snakke om utskrapning osv. At det ikke var som det skulle. Ny UL for en uke siden viste noe utvikling og en prikk som banka, og den legen mente det sist gang mest sannsynlig kun var et veldig tidlig svangerskap. Mente jeg for en uke siden var mellom 4 - 5,5 uker. Hcget har stigi, men skal tilbake til ny UL til uka.

Back
Topp