Ultralyd hos gynokolog!

monicabebe

Forumet er livet
Hei!

Jeg skal til gynokolog den 21 okt og lurer på en ting. Kan ha se om man er gravid med den typen ultralyd de bruker?

Er det en annen type enn det jordmor osv bruker? Føler meg veldig dum nå, men vet ikke disse tingene jeg!!

Regner med at gynokologen kan sjekke om livmortappen er blå, og han vet sikkert hvordan det ser ut innvendig når man er gravid!

Bare kom til å lure på om man ka se barnet sitt på den typen ultralyd som gyn bruker!!

Er jo ikke gravid...tror jeg, men tenkte det var greit å vite noe om disse tingene!

Takk!!

Gynelogen bruker vel samme utstyr som de på sykehus, lege osv. Det gjør de i allefall her i byen. Min fastlege hadde både innvendig og utvendig ul, samme som på sykehuset. Gynekologen på sykehuset så Frida da jeg var 7 uker på vei.

takk, takk snuppepia!!

Da blei jeg litt klokere da!

Bruker gynekologer å ha ultralyd apparater? Det har ikke min tror jeg i så fall aldri sett eller prøvd noen.

Ikke alle gynekologer som har dette. Men flere og flere får det. KJekt å sjekke for syster, tette eggledere og andre problemer når man er hos gyn.

Kan være greit å spørre om de har neste gang Aftenstjerne.

ORIGINAL: Aftenstjerne

Bruker gynekologer å ha ultralyd apparater? Det har ikke min tror jeg i så fall aldri sett eller prøvd noen.

Både gynekologen og fastlegen min har ul.

trodde det var standar utstyr for alle gyn. eg no..det er jo eit meget viktig redskap..

eg har eigen gyn ja..han er kjempe flink, mangen som reiser langt for å gå til han..han var gyn til svigermor då ho hadde min mann i magen[:D]

men bet. 350,- kvar gang då..og det har blitt litt no i utredinga..for det går ikkje på frikortet.

Trur ikkje at det er alle gynekologer her som har ultralyd, einaste eg veit har det her eg bur, er sjukehuset. Håpar at du finn ut av det, kan vere kjekt å finna ut om det er noko galt med deg. Lykke til [:)]

Regner med at de fleste gynekologer har ultralyd.
Hvis du er gravid, ser de dette ved innvendig ultralyd. Da de skulle finne ut om jeg hadde hatt sa, målte de en eller annen hinne der inne. Hvis denne er tykkere enn vanlig, er du gravid. De ser også om livmoren din har forandret seg.
Hos meg så de at det var bittelitt blod som lå igjen der inne, og at jeg derfor kom til å blø noen dager til. Det stemte det!

Ps. Jeg var hos gynekolog på sykehuset, da.

takk, har funnet ut det meste no[;)] hehe, hadde ein del cyster, og starter med pergotime snart, pga litt hormon forstyrrelser..men har eggløysing då, så han tror eg vil bli gravid innen 2-3 månader[:D] håper[:)]

Jeg går til privat gyn som lege under svangerskapet og betaler med glede 670kr hver 3 uke for å ta UL og få sjekket opp disse berømte krampene og blødningene mine...

Etter å ha pratet med folk har jeg forstått at det faktisk er mer og mer vanlig å benytte privat gyn under svangerskapet fordi fastlegene ikke har det som trengs av kunnskap.

Back
Topp