Ultralyd for nye bilder og kjønn?

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
føler meg så teit, men jeg ønsker nå å bestille en privat ultralyd fordi jeg ble så skuffet på sykehuset i dag.
Da jeg kom dit så var apparatet så dårlig at vi måtte myse for å se noe, og de to bildene vi fikk kan man ikke se at det er en antydning til baby på en gang?

Hadde håpet på greie bilder og at jeg kanskje kunne tyde kjønnet selv, men det bli jo helt umulig. Vet de private klinikkene oppgir hva de tror er kjønnet i det minste.
I tillegg var hun så hardhendt, det var rett og slett vondt å ta ultralyd.. så føler hele opplevelsen var kjip, bortsett fra at det var et tilsynelatende friskt foster der inne da. Det er så klart det viktigste.

Hadde gledet meg til å kunne få bilder jeg kunne vist frem til familie og venner som vi har tenkt å fortelle til etterhvert som vi møter dem fremover, men nå føles det ikke like gøy å fortelle.. Sikkert mye hormoner her, for det er en bagatell trossalt men samtidig noe som føltes så viktig.
 
Forstår deg godt jeg. Vi var på offentlig tidlig ul da jeg var 13 uker og ble også litt skuffa, men hadde samtidig ikke forventet så mye for vet at skjermene på sykehuset er små og langt borte. Ikke kunne de se kjønn heller, for baby gjemte seg. På vei hjem etter den timen bestilt jeg en privat ul i uke 14+. Glad for det, og det gir en annen opplevelse. Bestill deg ein ny om du ønsker det. Ikke farlig med ul, og om det gir deg glede og ro, så syns jeg det er vert det.
 
Forstår deg godt jeg. Vi var på offentlig tidlig ul da jeg var 13 uker og ble også litt skuffa, men hadde samtidig ikke forventet så mye for vet at skjermene på sykehuset er små og langt borte. Ikke kunne de se kjønn heller, for baby gjemte seg. På vei hjem etter den timen bestilt jeg en privat ul i uke 14+. Glad for det, og det gir en annen opplevelse. Bestill deg ein ny om du ønsker det. Ikke farlig med ul, og om det gir deg glede og ro, så syns jeg det er vert det.
Støttes❤️
 
Så kjedelig at du fikk en sånn opplevelse. Vi hadde privat ul i uke 15, for samboer hadde ikke mulighet å være med på den offentlige i uke 12. Det var veldig kjekt å gå dit sammen, føler de har mer tid til deg og de sier antydning til kjønn om du spør/ vil vite. Det er jo en litt stiv pris på privat tul, men syntes det er verdt det i noen sammenhenger! Fikk over 50 bilder tilsendt på en link på sms, og mange utskrevet.
På sykehusene har de ikke fokus på kjønn så tidlig, derfor de ikke nevner eller sier noe om det, jeg spurte heller ikke da vi var der, pga jeg ikke ønsket det i fokus.
 
føler meg så teit, men jeg ønsker nå å bestille en privat ultralyd fordi jeg ble så skuffet på sykehuset i dag.
Da jeg kom dit så var apparatet så dårlig at vi måtte myse for å se noe, og de to bildene vi fikk kan man ikke se at det er en antydning til baby på en gang?

Hadde håpet på greie bilder og at jeg kanskje kunne tyde kjønnet selv, men det bli jo helt umulig. Vet de private klinikkene oppgir hva de tror er kjønnet i det minste.
I tillegg var hun så hardhendt, det var rett og slett vondt å ta ultralyd.. så føler hele opplevelsen var kjip, bortsett fra at det var et tilsynelatende friskt foster der inne da. Det er så klart det viktigste.

Hadde gledet meg til å kunne få bilder jeg kunne vist frem til familie og venner som vi har tenkt å fortelle til etterhvert som vi møter dem fremover, men nå føles det ikke like gøy å fortelle.. Sikkert mye hormoner her, for det er en bagatell trossalt men samtidig noe som føltes så viktig.
Så utrolig kjipt! Jeg ville gått og tatt en privat, det der er en kjedelig opplevelse å sitt igjen med… kan jeg spørre deg hvor dette var?
 
Skjønner deg godt! Fikk "bare" 3 halvgodt bilder på oul idag selv, da baby ikke ville ligge stille. Kvaliteten var heller ikke like god på sykehuset som der jeg har vært privat. Så kommer nok til å bestille en til privat bare for flere bilder:D
 
føler meg så teit, men jeg ønsker nå å bestille en privat ultralyd fordi jeg ble så skuffet på sykehuset i dag.
Da jeg kom dit så var apparatet så dårlig at vi måtte myse for å se noe, og de to bildene vi fikk kan man ikke se at det er en antydning til baby på en gang?

Hadde håpet på greie bilder og at jeg kanskje kunne tyde kjønnet selv, men det bli jo helt umulig. Vet de private klinikkene oppgir hva de tror er kjønnet i det minste.
I tillegg var hun så hardhendt, det var rett og slett vondt å ta ultralyd.. så føler hele opplevelsen var kjip, bortsett fra at det var et tilsynelatende friskt foster der inne da. Det er så klart det viktigste.

Hadde gledet meg til å kunne få bilder jeg kunne vist frem til familie og venner som vi har tenkt å fortelle til etterhvert som vi møter dem fremover, men nå føles det ikke like gøy å fortelle.. Sikkert mye hormoner her, for det er en bagatell trossalt men samtidig noe som føltes så viktig.
Satt med samme opplevelse etter offentlig ul i første svangerskapet. Er gravid med nr 2 nå og bestemt meg for å benytte meg av private klinikker. Droppet ul på sykehuset både i uke 13 og uke 18 og tok det privat i stedet. Synes de er mer nøye, tar seg god tid, forklarer godt og ikke minst har mye mer moderne utstyr med god bildekvalitet. Synes det er verdt å bruke pengene på dette hvis man har muligheten.
 
Satt med samme opplevelse etter offentlig ul i første svangerskapet. Er gravid med nr 2 nå og bestemt meg for å benytte meg av private klinikker. Droppet ul på sykehuset både i uke 13 og uke 18 og tok det privat i stedet. Synes de er mer nøye, tar seg god tid, forklarer godt og ikke minst har mye mer moderne utstyr med god bildekvalitet. Synes det er verdt å bruke pengene på dette hvis man har muligheten.
Følger man da termin som blir satt hos privat klinikk? Kjenner jeg gruer meg til OUL fordi jeg kun har vonde opplevelser der i fra, ved ordinær forrige svangerskap hadde jeg magesmerter i 1 døgn etterpå.
 
Var på offentlig i uke 12, og var kjempe fornøyd.

Hun forklarte masse, både hva hun kikket på, hva som var vanlig osv.

Ikke noe å si på skjermer eller bilder heller.

Hun sa også hva hun trodde var kjønnet, men selvsagt ingen garanti.

Dette var på sykehuset i Tønsberg.

Skal heldigvis til samme person i uke 18.
 
Hvilke sykehus er det dere går til da?
Jeg har bare positive ting å si om sykehuset. Veldig gode apparat med ekstra tv på veggen. Jordmor som forteller alt hun ser, gir råd og er veldig omtenksom.

Er overført fra forsterdiagnostikk (vanlig UL 12 + 18) til poliklinikk en etasje ned. Skal gå der i uke 22-26-30 osv. Regner med de er like flinke men husker jeg rett har ikke de tv på veggen.

Privat er bra og men ikke bedre.
 
Hvilke sykehus er det dere går til da?
Jeg har bare positive ting å si om sykehuset. Veldig gode apparat med ekstra tv på veggen. Jordmor som forteller alt hun ser, gir råd og er veldig omtenksom.

Er overført fra forsterdiagnostikk (vanlig UL 12 + 18) til poliklinikk en etasje ned. Skal gå der i uke 22-26-30 osv. Regner med de er like flinke men husker jeg rett har ikke de tv på veggen.

Privat er bra og men ikke bedre.
Så bra du bare har fine opplevelser!
Jeg blir veldig usikker når sykehuset setter meg 1 uke tilbake, mens to ulike private aktører setter samme «alder» som bare er 3 dager tilbake.
I tillegg til hvor hardhendt de er på sykehuset, synes det nesten er godt gjort at jeg treffer på to slike på sykehuset uten at det er samme person. Så for meg virker det som om dette nesten er standarden på sykehuset, håper selvfølgelig ikke at det er det da..
Så er veldig i tvil om jeg faktisk skal dra på OUL på sykehuset, eller om jeg skal gå privat. Jeg har så forferdelig angst for å gå så langt over termin at det skal gå ut over barnet i magen, særlig når privat+mens stemmer samtisig som de på sykehuset plusser på ei uke..
 
Hvilke sykehus er det dere går til da?
Jeg har bare positive ting å si om sykehuset. Veldig gode apparat med ekstra tv på veggen. Jordmor som forteller alt hun ser, gir råd og er veldig omtenksom.

Er overført fra forsterdiagnostikk (vanlig UL 12 + 18) til poliklinikk en etasje ned. Skal gå der i uke 22-26-30 osv. Regner med de er like flinke men husker jeg rett har ikke de tv på veggen.

Privat er bra og men ikke bedre.
Jeg tror jeg var der nede du mener for en mnd siden, fikk en surprise UL kjapt, og da hadde de TV på veggen akkurat som oppe. Vet ikke om det gjelder alle rom der nede så klart, men. Jeg skal også få flere UL senere, men vet ikke når da
 
Jeg tror jeg var der nede du mener for en mnd siden, fikk en surprise UL kjapt, og da hadde de TV på veggen akkurat som oppe. Vet ikke om det gjelder alle rom der nede så klart, men. Jeg skal også få flere UL senere, men vet ikke når da
Godt å høre. For 10år siden fikk jeg noen også men kan ikke huske tv der nede. Men var mulig å se skjermen i det minste. Er så lenge siden.
 
Back
Topp