ultralyd før uke 17?

sportymum

Første møte med forumet
Hei.

er d noen her som har tenkt å ta ultralyd før uke 17?
Og hvilken uke er d mulig å se barnets kjønn?
Dette er en spennende prosess jenter :-)
 
jepp skal i uke 7-8 og i uke 12 ca. Så blir 2 ul før den ordinære.
de sier vell at etter uke 16/17 kan kjønnet vises, men er best i uke 18 ?! eller er jeg helt på bærtur, litt usikker.
 
Jeg skal ha UL ganske tidlig. Jeg har hatt en spontanabort og en Missed Abortion. Så jeg kommer til og kreve tidlig UL. Er ganske nervøs denne gangen med tanke på at jeg nå er gravid får 3 gang på under 1 år. 
Hadde jeg bare klart å roe nervene kanskje det kunne gått greit denne gangen. Er også nervøs med tanke på at jeg har blodtypen Resus - å min samboer er +.
Har fått sprøyte mot det, men vil den funke?.. Går med nerver konstant. Å det er ikke noe gøy å gå rundt å tenke på om jeg kommer til og klare og komme forbi uke 16 i svangerskapet.
Men må bare tenke positivt :)
 
Jeg skal ha UL ca uke 7 og på st. olavs ca uke 11, har hørt at de i noen tilfeller kan se kjønnet før uke 12, men det er da usikkert om det stemmer. Og de har ikke lov til å fortelle kjønn før uke 12 er passert fordi man ikke skal ha mulighet til å velge abort pga kjønn.

Håper at jeg får de to tidlige UL som jeg har blitt lovet for å se at alt er OK med den lille, mannen min går på medisiner som gir en risiko for noen typer genfeil og fosterskader samt økt risiko for abort.

Men tenker positivt, det gikk bra med forrige, og håper å være like heldige denne ganger :)
 
Jeg er også rhesus negativ og jeg har to barn. Den ene født rhesus n som meg og den siste som rhesus positiv som sin far. Så lenge du har fått sprøyte rett etter fødsel/SA eller MA stiller du på lik linje som en rhesus positiv. Altså kroppen din vil ikke oppdage at barnets blodtype er en inntrenger om barnet arver fars blodtype. I værste fall bytter de blodtype på barnet ditt mens det er i magen din. Høres ut som en stor greie men de gjør det med letthet! Tar ikke lang tid heller:)
 
Jeg ønsker også å ha en ultralyd før uke 17, helst før 12 også. Gjorde det ikke det i de andre svangerskapene, men nå ønsker jeg det. Er det noe som vi må betale og bestille selv? Eller kan jeg bare si til fastlegen min at jeg ønsker det?
 
Ja skal iallefall ha en UL i uke 11, vet ikke om det blir noen før- muligens.
Klarer liksom ikke helt nyte ay jeg er gravid og glede meg før jeg har vært på Ul og fått bekreftet at det virkelig er en spire der.
 
Skal på tidlig ul..
Skal til gyn neste uke så får høre hva han mener
 
Store sjanser for att d blir 2 før det her.. Om alt er som det skal! :)
 
Da skal eg på tidlig ultralyd 25 mai, gleder megemoticon
 
Nei, jeg har vel egentlig ikke noen planer om det. Så lenge alt virker fint og vi får høre hjertelyd så ser jeg ikke behov for det for min del. Ved mitt forrige svangerskap var jeg på 1 UL før den ordinære pga en bløding. Det var uke 16 og da fikk vi vite kjønn. Den ordinære fikk vi ikke før uke 19. :)
 
Back
Topp