Ultralyd før OUL.

Camillemi

Forelsket i forumet
Jeg har veldig lyst på en ultralyd før ordinær ultralyd i uke 18-19. Bare for å se at alt er i orden og sånt. Jeg hadde det ikke med forige mann fordi det var liksom ikke behov for det. Har lyst å ringe å bestille denne gangen, men føler ikke jeg har en god nok grunn til det. Vil jo vite om barnet er friskt og utvikler seg sånn det skal.

Hva er deres grunn til å ta en tidlig ultralyd? Før uke 17-19? Og hvor gjør dere det?

Jeg ringte jordmor. Jeg hadde exu i august og er kjempe redd for at dette skal skje igjen. Jordmor ringte sykehuset der de sa at dette skulle etablere som ett vanlig svangerskap. Men hun skjønner da hvor bekymret jeg er så hun har søkt om tidlig ul her. Så jeg håper jeg får det så fort som mulig. Men bare si at du er redd det er noe galt og at du ikke greier og roe nærvene dine før du har sett at alt er i orden. Har inntrykk av at jordmor har mere forståelse for at jeg er bekymret enn det legen har. Så jeg syns du skal prate med jordmor :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker!

Jeg fikk ul i uke 8 pga exu forrige svangerskap!

Hadde sa sist gang.
Og for å kartlegge termin.

Derfor får jeg tidlig ul :)

svangerskap uten for livmoren må være helt forferdlig! :S håper det går bra med dere denne gangen!

Jeg tenker litt på Danmark og mange andre land i europa jeg da.. De har alle tidlig UL, og det har jo vært snakk om å få det her i Norge også. Jeg er både for og imot det, fordi mange kommer til å ta abort fordi legene antyder at et barn er sykt, men kanskje ikke er det. Eller at alle barn som har down syndrom blir "utryddet". Det syns jeg ikke noe om. MEN er jo greit å vite hva man har å forholde seg til, slik at man slipper en gigaoveraskelse i uke 19 på OUL.

Jeg trenger ikke en henvisning fra jordmor eller lege. Det er jo bare å bestille en UL hos en privat klinikk. Jeg er bare litt redd for å bli møtt med "hvorfor er du her", og "dette er vel ikke helt nødvendig syns jeg"..