Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det kan være vanskelig å skille kjønnene tidlig, for de ser i utgangspunktet helt like ut, så noen opplever at barnet "skifter kjønn" mellom ultralydene.
Jeg er usikker på om jeg vil vite kjønn, eller om det skal være en overraskelse
Ja det har jeg også lest! At mange får beskjed om jente også viser det seg å være gutt.
Ååh! Klarer du det? Ikke sjans for at jeg klarer å vente så lenge
Ja, jeg merker en ro denne gangen jeg ikke hadde forrige gang.
Noen år på baken har gitt meg en "det blir som det blir"-holdning, og hva kjønn det er, er underordnet så mye annet.
Men jeg fikk vite det forrige gang, da var det uaktuelt å ikke vite.
Halloen
Noen som har tenkt å ta en tidligere ultralyd før den ordinære for å få vite kjønn?
Evt. når og erfaringer med dette?
Er førstegangsgravid, og er så spent at jeg sprekker snart
Halloen
Noen som har tenkt å ta en tidligere ultralyd før den ordinære for å få vite kjønn?
Evt. når og erfaringer med dette?
Er førstegangsgravid, og er så spent at jeg sprekker snart
Hadde organrettet ultralyd på sykehuset i uke 12, og han mente gutt og at det var rett. Men kanskje var det flaks Tok det hvert fall ikke som noen garanti
Jeg er ingen ekspert, men jeg har inntrykk av at de er sikrere når de sier gutt enn når de sier jente. Har to bekjente som fikk beskjed om jente på oul, men begge sitter i dag med hver sin gutt
Forrige svangerskap var jeg på en ultralyd pga blødninger i uke 16, har hørt om mange som har fått antydet kjønn mellom uke 12/13-16, men jeg fikk ikke det. Det er visst ikke alltid like lett å se
NIPT-testen tester for mange syndromer og sykdommer, ikke bare Downs.Jeg tror jeg skal bestille nipt test fra belgia dersom man ikke får det fra norge. Da får man vite svaret med 100% sikkerhet. + risiko for down syndrom.
NIPT-testen tester for mange syndromer og sykdommer, ikke bare Downs.
Hvordan kan man bestille denne testen?
Jeg ønsker også å vite så mye som mulig på forhånd, men tenker som sagt at kjønnet er uviktig så lenge fosteret er friskt.
Hvis du googler nipt test Beligia får du opp mye info. Tror firma heter Gendia. Du får tilsendt et kit hjem og sender tilbake i posten
Har du tatt testen før eller kjenner til noen som har det? Gode erfaringer? Får man også vite kjønn?
Jeg har tatt den ved første svangerskap. Man får vite kjønn om man ønsker. Bare gode erfaringer. litt dyrt da, tror det kostet 5000-6000.
Når i svangerskapet kan man ta testen og hvor langt tid tok dere før dere fikk svar?
Etter endring i bioteknologiloven fom 1.juli 2020 så kan vel denne testen tas i Norge også trodde jeg. Og den er gratis for de over 35 eller som har risikosvangerskap.
Etter endring i bioteknologiloven fom 1.juli 2020 så kan vel denne testen tas i Norge også trodde jeg. Og den er gratis for de over 35 eller som har risikosvangerskap.