Ultralyd(er)

Grunnet alder fikk jeg UL uke 12 på rikshospitalet, fikk liiiiten baby sist så kommer bli sendt til ul av legen min i ca nov. Den har vi allrede diskutert. Sist så satte A hus opp nye timer etter det da det var en liten baby så de ville følge med på vekstkurven. Vurderer å ta en privat før ferien i september......
Hvor liten var din? :)
 
Jeg har tatt 3 tul privat pga flere SA tidligere. Hadde nok fått offentlig, men har en gyn jeg gikk til da jeg mistet og som jeg føler er veldig flink (men rar :p ). Neste ul blir i uke 18, har ikke fått henvisning enda, men tenker å følge vanlig løp videre.
 
Jeg har fått 3 tul offentlig pga MA forrige gang, og det faktum at vi prøvde nesten 2 år, før spira satt. Ser de ingen grunn til bekymring, får man ikke, dessverre.
 
Jeg har vært på 4 tul til nå, én privat, resten offentlig. Første gang 6+5 for å sjekke liv og om det var 1 eller 2 (pga ivf, satte inn 2 egg). Var ikke fornøyd med gyn, så jeg gikk privat i uke 9+2 (egentlig uke 8, men ble satt én uke frem på ul). Det var en nydelig time!! Så offentlig i uke 11+2 og 12+3 for Duotest pga alder (sjekke kromosomfeil).

Mange ul, men jeg er stadig vekk bekymret. Det har nok med at vi har prøvd i over 6 år, så fallhøyden er stor om noe går galt..
 
Hun var 2080 g og ble satt i gang 1 uke før termin ... Ble estimert til 2800 g... Og din?
Hun var 2050 gram. Vannet gikk i uke 35. Misfarget fostervann, så hadde det nok ikke så bra der inne. Var da estimert til 2300 gram.
 
Jeg skal ha nå til tirsdag, jeg klarer ikke vente til september for og få vite om alt er bra. Så bestilte privat ultralyd, syntes ikke prisen var så stiv så når det kommer til og få meg til og roe nervene gjør jeg det :)
 
Jeg har vært på 4 tul til nå, én privat, resten offentlig. Første gang 6+5 for å sjekke liv og om det var 1 eller 2 (pga ivf, satte inn 2 egg). Var ikke fornøyd med gyn, så jeg gikk privat i uke 9+2 (egentlig uke 8, men ble satt én uke frem på ul). Det var en nydelig time!! Så offentlig i uke 11+2 og 12+3 for Duotest pga alder (sjekke kromosomfeil).

Mange ul, men jeg er stadig vekk bekymret. Det har nok med at vi har prøvd i over 6 år, så fallhøyden er stor om noe går galt..


Huff, ja forstår veldig godt at du er bekymret når dere har prøvd så lenge!
Men nå må vell spira sitte siden du er over 12 uker ? :)
Jeg har sjekket litt på nett om tul her jeg bor, og fant bare på ett legesenter, og der var det før uke 12, så vurderer kanskje å få time denne uka, er i uke 12 på torsdagen:)
 
Herregud som jeg gleder meg til torsdag.. Skal på privat ul.. !:) jeg vet at jeg kommer til å gråte lykke tårer.. Klarer nesten ikke p holde tilbak tårene nå når jeg bare skriver om d.. Haha.. Jeg griner hver gang jeg forteller d til venninene mine :p
 
Back
Topp