Ultralyd eller ikke ved leterozol?

Mindel

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Vi som prøver :)
Junilykke 2022
Hva er vanlig her? Jeg ser at legeforeningen anbefaler det, for å unngå flerlingesvangerskap blant annet. Hva blir gjort? Og er det forskjell på enkel og dobbel dose?

Hva er vanlig her? Jeg ser at legeforeningen anbefaler det, for å unngå flerlingesvangerskap blant annet. Hva blir gjort? Og er det forskjell på enkel og dobbel dose?
Min gyn (Aleris) ville ha meg inn på ultralyd første runde på enkel dose og første runde med dobbel (enkel gav meg ikke eggløsning). Andre runde med dobbel dose sa hun det ikke var nødvendig, fordi vi visste at kroppen min ikke gikk bananas på den dosen.

Hun sa at dersom 2-3 egg begynte å modnes samtidig så ville hun fraråde oss å prøve den runden, siden det er så mye ekstra risiko med flerlingesvangerskap.

Tusen takk for svar! Det gir jo veldig mening, og det ville føles trygt. Jeg skal ta dobbel dose (aldri tatt dette før), men ingen oppfølging :bag: Jeg har jo eggløsning av meg selv (bare litt sent), så redd det blir smør og flesk og litt til :wideyed:

Tusen takk for svar! Det gir jo veldig mening, og det ville føles trygt. Jeg skal ta dobbel dose (aldri tatt dette før), men ingen oppfølging :bag: Jeg har jo eggløsning av meg selv (bare litt sent), så redd det blir smør og flesk og litt til :wideyed:
For de aller fleste går det fint, men har et vennepar som måtte inn i uke 7 med ultralyd for å få vite om hun var gravid med 1, 2 eller 3 etter letrozol :hilarious: den panikken hadde ikke jeg klart! Da vil jeg heller ta ultralyd før :happy:

Vi tar ultralyd på dobbel dose fordi jeg skal sette Ovitrelle og må vite om folliklene er modne for å da finne ut når Ovitrelle skal settes. Har ikke EL av meg selv.
Tar også ultralyd i uke 7 for å sjekke antall foster. De to siste gangene jeg har vært inne for UL ifbm å sette Ovitrelle, så har det vært to modne follikler, men kun ett foster ved ul i svangerskapet. Så det er ikke sikkert man slipper begge eggene

Back
Topp