Ultralyd :D

MammaOgBonusmamma:)

Flørter med forumet
Da var vi på ultralyd i går :)) Alt så bra ut og det så ut som det var ei jente 
Men en ting jeg lurer på, av legen og jordmor har terminen blitt satt til 30. mai. Men i går ble den endret til 2. juni selv om ultralyden viste at jeg var 17 uker og 1 dag på vei. Eksakt like langt som vises her på babyverden og hos legen med termin 30. mai. Detta blei litt rotete, men noen som vet noe om hvorfor det ble forskjell på termin? Men skal tilbake på ultralyd etter jul for legen villa ha alle inn i uke 19 ;)

MammanTilMarkus skrev:
Da var vi på ultralyd i går :)) Alt så bra ut og det så ut som det var ei jente 
Men en ting jeg lurer på, av legen og jordmor har terminen blitt satt til 30. mai. Men i går ble den endret til 2. juni selv om ultralyden viste at jeg var 17 uker og 1 dag på vei. Eksakt like langt som vises her på babyverden og hos legen med termin 30. mai. Detta blei litt rotete, men noen som vet noe om hvorfor det ble forskjell på termin? Men skal tilbake på ultralyd etter jul for legen villa ha alle inn i uke 19 ;)

Aller først: Gratulerer med jente i magen og vellykket ul :-D

Når det gjelder termin... Jeg er 17+3 selv i dag, og har foreløpig termin (fra jm) 28. mai fordi vi går 40 blank i Sverige. Det vil si hadde jeg gått i Norge skulle jeg hatt foreløpig termin 30. eller 31. mai, avhengig av om man teller 40+2 eller 40+3. Om du da er én dag kortere en meg, skulle jeg tro du havner mellom 31.mai og 1.juni, men kanskje en dag før, for usikker om skuddårsdagen er tatt med i beregningen her. (Har ikke giddi å finregna på det)
Gjør en avsjekk med jm ved neste kontroll, så får du sikkert svar :)
Lykke til!

Gratulerer så mye med prinsessen og vellykket UL

Har også stusset på d du spør om, men tviler på om det er så mye å henge seg opp i. Det er kun snakk om noen dager +/- og babyen kommer når h*n er klar uansett :):)

Neida, har ikke så må å si. de kommer når de er klare uansett :) Bare nyskjerrig på hvorfor det er forskjellig fra lege til lege. Men skal tilbake på ultralyd første uka etter jul så vi får se da ;) Så da henger jeg her fram til den nye terminen evnt blir bekreftet da;) hihi... for da skal jeg vels strengt tatt egentlig være på juni...

Blir sprø av alle de forskjellige datoene selv, første legen sa 2 mai, ordinær ultralyd legen sa jeg var 19 uker når jeg var der, dvs termin 28 april. Ut i fra det, så er jeg 22 uker i dag, men hos jordmor så sa hun at jeg var 22 + 2 i dag. Ut i fra termin 28 april.

Jeg tror de regner med ulik lengde på svangerskapet. Husker at jeg ble gal av sånt sist.

Gratulerer så mye med  vel overstått UL! :-)

Back
Topp