Ultralyd 8 eller 12 uke?

Bkno3536972

Andre møte med forumet
Hei . Er i uke 8, har best ultralyd om 4 uker. Men er det bedre og ta ultralyd nå? Slik at man vet at det er som det skal hittil, eller gå å små bekymre seg fram til uke 12?

Jeg kjørte en variant med jatakk begge deler. Ul uke 7+1, 9+0 og 13+2. Det er jo ikke mye man ser i uke 8, men man kan se om det er liv, samt antall, størrelse.
Jeg fikk den første pga sa nylig. Den neste bestilte jeg fordi jeg fikk en liten panikk pga bedring i symptomer, og den neste er for å vite at det står bra til inni der før vi begynner å offentliggjøre det.

Det beste er vel å finne roen litt på egenhånd, men det er ikke alltid bare lett. Jeg er nok ikke den rette til å velge ut for deg hvilken uke som er den lureste.

Sist hadde jeg ul 5+0, 6+2 og 11+2. Nå blir det 8+1 og noe rundt uke 12 ca (ivf). Er vel opp til deg selv hva du ønsker hvis det er på eget initiativ :-)

Takk for svar dere ;)
Tenker jeg bestiller en ultalyd nå i nærmeste fremtid,og beholder også den i uke 12. Mannen som mener det holder med en :( Men mye bedre og slippe å gå med bekymringer hele tiden. Hadde masse blødninger under forrige svangerskap, så er litt ekstra bekymret.

Skal i uke 9+1.
Utrolig lenge til.
Har som regel hatt i uke 7-8 med de to andre.

Hadde ul 8+6 pga sa i august, så satte han gynekologen opp ny ul igjen når jeg er 12+6 :)

Vurderte en rundt uke 7 og en rundt uke 12, men nøyer oss med den i uke 12. Mannen hadde støttet meg om jeg ønsket begge ukene:)

For meg føles det unødvendig med to tidlige ul, men full forståelse for at det kan være en svært viktig bekreftelse for mange. Du må gjøre det som er rett for deg ;)

Min gyn mente det var veldig vanlig med to tidlige ul, og måtte omtrent snakke meg ut fra to stk, kun ta én :p

Jeg skal altså ta ul 12+2. 9+0 i dag, gleder meg!

Back
Topp