Ultralyd 6 + 4, kun fosterposen og plommesekken

amie73

Andre møte med forumet
Hei dere.

Jeg var til ultralyd på tirsdag, da var jeg 6 + 4. Gynekologen målte fostersekken til 7 mm og plommesekken til 5 mm. Hcg ble målt til 10000. Nå har jeg googlet igjen og igjen -ble så bekymret... Tenk om det er noe galt. Står så mange steder om dere som har sett hjerteslag så tidlig. Er det noen som har opplevd det samme som meg? Jeg skal til ny ultralyd på tirsdag igjen - synes dagene er lange nå....

Symptomer: Jeg har ømmer pupper (mer på kveld enn morgen), trøtt!, litt mer følsom og en utrolig luktesans:-)

 
Jeg var på ultralyd da jeg var 7+3 og målet og utviklingen til spiren tilsvarte bare 5 uker. Fikk beskjed om at det kunne skje at embryoet lå i dvale i opptil to uker der omtrent ingen utvikling skjedde, og så skjøt det fart igjen. Skulle komme tilbake om en uke for å se om det var noe vekst. Så det kan hende det samme har skjedd med deg også?
Ellers så er det jo de færreste som vet nøyaktig når befruktningen fant sted, og selv om man mener man vet det, så kan man ikke vite når egget festet seg. Det kan skje mellom 3-10 dager etter befruktningen, og hvis egget har festet seg sent, så vil jo utviklingen være deretter.
Ønsker deg lykke til, det er absolutt håp!
 
Jeg var på ul i noe med uke 5, husker ikke helt nøyaktig. Da så vi kun at jeg var gravid, sikkert plommesekken. Var ingenting inni det "sorte hullet". Etter nesten 2 uker så vi hjertet
Slapp av, alt er sikkert i skjønneste orden
 
Takk for svar fine dere! Jeg kjenner meg litt lettere til sinns nå! For det var som du beskriver jc - kun et "sort hull"..... Da satser jeg på å se mer på tirsdag:-) Er det flere som har liknende erfaring? 
 
Har ingen erfaring, men håper alt står bra til med den lille i magen! *klemmepå*
 
Jeg også vil tro at det bare var for tidlig. Lykke til neste gang! 
 
Takk igjen for fine svar og støtte! I morgen tidlig blir det ultralyd igjen, og jeg kjenner at jeg er litt urolig for den... Håper med hele meg at jeg i morgen vil se foster og hjerteslag!!  Oppdatering kommer:-)
 


amie73 skrev:
Takk igjen for fine svar og støtte! I morgen tidlig blir det ultralyd igjen, og jeg kjenner at jeg er litt urolig for den... Håper med hele meg at jeg i morgen vil se foster og hjerteslag!!  Oppdatering kommer:-)


lykke til :) alt står nok bra til skal du sjå :)
 
Lykke til!!!
 
Lykke til;) 
 


jc skrev:
Lykke til!!!



 
Jeg var på ultralyd da jeg var 6+3 (trodde jeg), da fant gyn bare fostersekken. Den målte han til 5 mm. Uka etter var jeg tilbake, og da så vi et hjerte som slo. Men da mente gyn at jeg var en uke kortere enn jeg trodde, bare 2,2mm mins jeg. Så skal tilbake nå i morgen, 3 uker etter for å se om det har vokst no mer, og regne ut hvor langt jeg er på vei. Så jeg er nervøs for morgendagen:/
 


Side skrev:
Jeg var på ultralyd da jeg var 6+3 (trodde jeg), da fant gyn bare fostersekken. Den målte han til 5 mm. Uka etter var jeg tilbake, og da så vi et hjerte som slo. Men da mente gyn at jeg var en uke kortere enn jeg trodde, bare 2,2mm mins jeg. Så skal tilbake nå i morgen, 3 uker etter for å se om det har vokst no mer, og regne ut hvor langt jeg er på vei. Så jeg er nervøs for morgendagen:/


Oj, da har vi spennede en dag forran oss begge to! Jeg ble gravid vha inseminasjon, så datoen der er klar. Jeg tenker også at jeg kan vært kortere på vei -men da må det være fordi det har tatt lang tid før egget har festet seg...  Er faktisk sånn at denne ultralyden gjør meg mer urolig enn noe annet, før den var jeg bare glad for endelig å være gravid. Men så er det vel opp og ned de neste månedene, ønsker jo at alt skal være bra! Ønsker deg lykke til i morgen og håper å høre hvordan det går :-)
 
Hei dere!

Dette gikk dårlig, jeg gråter nå -akkuat hjemme etter ultralyd... Det er ikke utvikling der som det skal og jeg kommer til å miste det i løpet av dager. Dersom det ikke skjer naturlig skal jeg få tabletter til fredag. Drømmen min er knust.... Og akkurat nå kjennes det tungt å skulle begynne på igjen -men er ikke noe annet alternativ!

Ønsker alle dere lykke til!!
 


amie73 skrev:
Hei dere!

Dette gikk dårlig, jeg gråter nå -akkuat hjemme etter ultralyd... Det er ikke utvikling der som det skal og jeg kommer til å miste det i løpet av dager. Dersom det ikke skjer naturlig skal jeg få tabletter til fredag. Drømmen min er knust.... Og akkurat nå kjennes det tungt å skulle begynne på igjen -men er ikke noe annet alternativ!

Ønsker alle dere lykke til!!

så utroli trist og høre :(  lykke til med nytt forsøk når tiden kommer :) sender over en trøste klem <3
 


amie73 skrev:
Hei dere!

Dette gikk dårlig, jeg gråter nå -akkuat hjemme etter ultralyd... Det er ikke utvikling der som det skal og jeg kommer til å miste det i løpet av dager. Dersom det ikke skjer naturlig skal jeg få tabletter til fredag. Drømmen min er knust.... Og akkurat nå kjennes det tungt å skulle begynne på igjen -men er ikke noe annet alternativ!

Ønsker alle dere lykke til!!

så utroli trist og høre :(  lykke til med nytt forsøk når tiden kommer :) sender over en trøste klem <3
Så trist:Heartpink
 
Back
Topp