Ultralyd ♥

tonjecathrine

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Septembergull'17
På mandag skal vi få se om det befinner seg noe inni magen min! Åh er så spent! Er 13+0 idag, så får vel sett littegranne?
Sånn utenom å sjekke at det faktisk er noe der inne, hva annet sjekket de etter? Hjertefeil og sånn?

Håpehåpehåpe alt ser bra ut ♥

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

så spennende ;) Masse lykke til :) Aner ikke hva de sjekker så tidlig men på ordinær sjekker de hjerte og måler mye overalt :P

sendt fra Note 3 - sengekos

Takk takk :D tar de utvendig eller innvendig ultralyd?

Åh bra! Har tatt en innvendig en gang og det føltes litt snedig :p

Når jeg var på ul i uke 12 sjekket de hjerte, blære, ryggmarg, hjernen (evt væske), nesebein og nakkefold, fostervann, hvor morkaka ligger, kunne til og med telle fingre :-)

Åh så spennende :D Håper vi får noen gode bilder :) tror hun vi skal ha til har en sykt ny maskin og at hun kan skifte over til 3D :) sto iallefall på siden deres at de hadde 3D :)

Nakkefold kan de bare sjekke mellom uke 12 og 16 eller noe sånt, så hvis det er viktig for dere og de ikke sier noe må dere spørre :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nakkefold kan de bare sjekke mellom uke 12 og 16 eller noe sånt, så hvis det er viktig for dere og de ikke sier noe må dere spørre :)

Tror nakkefold er mellom uke 11 og 13ca, men de har visst ikke lov til å si noe om det (selv om de private klinikkene ofte gjør det). Men når jeg spurte om dette med nakkefold og fikk det til svar sa jordmor samtidig at de ville henvist folk videre hvis de så grunn til mistanke :)

Dei sjekke nok nakkefold, hjerta og blodgjennomstrømming i navlestrengen.
Legen sjekka urinblæro og magesekken og hos min mini :)

De måler ikke nakkefold/nesebein på den klinikken vi skal på, så det får vi eventuelt ikke vite før oul i mai :)

De måler ikke nakkefold/nesebein på den klinikken vi skal på, så det får vi eventuelt ikke vite før oul i mai :)

Jeg har ikke vært hos privat, men både hos gynekologen og Ahus har de informert om at det ikke var noe hos meg... Så det kan ikke være regler mot det. Men Det er uansett ikke enn 100% sikker test/indikasjon. Det er det kun en morkakeprøve som kan gi. Da tar de en DNAtest.

Her står det at den er synlig i uke 10-14: http://www.dagensmedisin.no/nyheter/vil-ha-ultralyd-for-alle-i-tolvte-uke/

Jeg fikk det opplyst i uke 11 og 12 hvis jeg ikke husker helt feil :) Det er altså ikke synlig på OUL lenger..

Googlet det nå forresten: Det er regler for hva de kan opplyse om før uke 12. SIkkert fordi det er da grensen for selvbestemt abort er. Så da var det nok etter det de sa til meg.. jeg har tatt en del ultralyder pga jeg har en kronisk sykdom så husket ikke helt ved hvilke 2 de sa noe..Men da må man i tilfelle søke til en nemd hvis man skal ta abort.

Googlet det nå forresten: Det er regler for hva de kan opplyse om før uke 12. SIkkert fordi det er da grensen for selvbestemt abort er. Så da var det nok etter det de sa til meg.. jeg har tatt en del ultralyder pga jeg har en kronisk sykdom så husket ikke helt ved hvilke 2 de sa noe..Men da må man i tilfelle søke til en nemd hvis man skal ta abort.

Ja det er nok noe med når i svangerskapet de opplyser. En fin regel synes nå jeg :)

Back
Topp