Ulovlig trefelling....!

Mislead

Forelsket i forumet
Min "kjære" nabo har gått inn i min hage og fellt et tre som dekket for innsyn til stuen min. Treet dekket forøvrig ikke for innsyn/sollys til naboen... Er det noe og gjøre med dette?? Jeg vet jo at det de har gjort ikke er lovlig, men har vi noen rettigheter?

Du kan ta ut forliksklage f.eks, hvor du krever erstatning for treet. Evt kan du få en verdivurdering av treet og kreve erstatning etter verdien.

Men verdt en anmeldelse i det minste!

I din hage? Jeg hadde klikka helt vinkel tror jeg..... emoticon

Hvis det var noen grener eller noe som stakk over på hans side så kunne han fjernet disse etter å ha snakket med deg.

Men å komme å kutte treet? Nååånei!

Han ville ha utsikt til lekeplassen..... Han beklaget så mye, hadde han visst at treet betydde så mye for meg ville han ikke gjort det, og han kunne gjort alt for og ha det ugjort.... (oppgitt smiley skulle stått her) Dette er med andre ord bare tull, han tenkte nok lettere og få tilgivelse enn tillatelse og hogget det ned... Han har hintet frampå tidligere om ikke vi vil fjerne treet, men vi har sagt nei. Kan jeg "bestille" et nytt tre og fakturere han med det...? :)

*MissLed* skrev:
Han ville ha utsikt til lekeplassen..... Han beklaget så mye, hadde han visst at treet betydde så mye for meg ville han ikke gjort det, og han kunne gjort alt for og ha det ugjort.... (oppgitt smiley skulle stått her) Dette er med andre ord bare tull, han tenkte nok lettere og få tilgivelse enn tillatelse og hogget det ned... Han har hintet frampå tidligere om ikke vi vil fjerne treet, men vi har sagt nei. Kan jeg "bestille" et nytt tre og fakturere han med det...? :)

Anmeld først!
Svindyrt å felle trær ulovlig. Ekebergrestauranten gjorde det i Oslo, og oops trær for mange hundetusner...

Jeg hadde planta en hel hekk, bare på jævel, om min nabo hadde gjort noe sånt!! Hadd blitt illsint! Tror ikke du bare bør bestille nytt og fakturere, da blir det krangel. Ville heller anmeldt og tatt det derfra.

Et par oppmuntrende linker : 

http://www.viivilla.no/naboens-trær-ofte-til-besvær.aspx

http://www.agderposten.no/article/20080723/LOKAL8/792252341/1021/ABONNEMENT

Anmeld det.

Back
Topp