Ullvask!

H27

Gravid for første gang
Januarhula 2014
Vaske babyens ull med Milo eller nøytralt vaskepulver? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bruker alltid milo, annet vaskemiddel kan ødelegge fibrene i ulla ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, jeg pleier å bruke det jeg også, men jeg reagerer litt på det :S... Ble plutselig usikker. Har fått nytt monster på vaskerommet, med 1000 programmer, så jeg tenker at det kanskje er greit å bruke et veldig mildt vaskemiddel og ullprogram! Vet at det varierer veldig på kvaliteten på ulltøyet også, får snakke litt med de i butikken også kanskje!! :D skakke værra så enkelt assa


Sent from my iPhone using BV Forum
 
De har jo fått sensitiv milo nå. det bruker jeg på ull :)
 
De har jo fått sensitiv milo nå. det bruker jeg på ull :)
Genialt :D takk!! Visste at det var smart å høre med oraklene her :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ull skal ikke vaskes med vanlig vaskepulver, uansett om det er babytøy eller voksentøy eller tepper eller bare 30% ull og resten noe annet (bommull, silke el). Vanlig vaskemiddel ødelegger ullfibrene.

Det finnes milo og annet vaskemiddel til ull uten parfyme :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Milo uten parfyme...

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14
 
Nøstebarn har et fantastisk økologisk ullvaskemiddel.. Og ullkur, flekkfjerner og skyllemiddel. Avhengig :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Oi... Fader at jeg ikke leste denne tråden LITT før :p
Tenkte meg absolutt ikke om når jeg vasket ullbodyer og strømpebukser igår med vanlig sensitiv vaskepulver og vanlig skyllemiddel.....


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Oi... Fader at jeg ikke leste denne tråden LITT før :p
Tenkte meg absolutt ikke om når jeg vasket ullbodyer og strømpebukser igår med vanlig sensitiv vaskepulver og vanlig skyllemiddel.....


Sendt fra iphone via bv forums app
Lærte den der for to år siden da jeg slengte ullstrømpebukser i vanlig vask. Kom ut tovet og i dukkestørrelse:p Verste er at jeg har klart det med noen sokker i ettertid også.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Lærte den der for to år siden da jeg slengte ullstrømpebukser i vanlig vask. Kom ut tovet og i dukkestørrelse:p Verste er at jeg har klart det med noen sokker i ettertid også.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Hehe, har hengt opp tøyet å det så ikke krympet ut... Tok det på håndvask program da ... Jeg får lære til neste gang :p


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Ja bruker den "hvite" miloen her og. Bare irriterende at den ikke er alle steder..!
Men ellers hvis ullplagg havner i feil, så er det ofte hastigheten på sentrifugeringen som gjør at det krymper og tover seg (og selvfølgelig temperatur og) ikke selve vaskemiddelet. Selv om annet vaskemiddel ødelegger fiberene på sikt.
Hvis en vasker litt "røft" for hånd og, så kan en oppleve at ull tover seg litt. Ellers er den ullen som tåler 40 grader veldig praktisk, det blir mer reint. Men "sunnere" ull det som tåler mindre temp og gjerne bare håndvask :)



Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14
 
Back
Topp