Ullundertøy og størrelser..

Håp om oktober

Glad i forumet
Hei!

Hva slags størrelse har dere brukt i ullundertøy på barna deres i vinter?

Jenta mi ble født i sept 09 og jeg vil gjerne handle litt ulltøy nå som det er på tilbud mange steder. Men er usikker på hvilken størrelse jeg skal velge. Blir også litt forvirret av at noen opererer med 80, 86, 92 osv, mens de fleste har 70, 80, 90 osv på ullklær..

Blir veldig glad hvis dere kan hjelpe meg? vil 90 vare også den vinteren deres barn har bak dere nå? Blir det enormt nå til vinteren?

Min sønn er høy, og har brukt 92 tidligere i vinter, og både 92 og 98 over nyttår.

Men snuppa di er to år yngre enn våre barn, så du burde nok heller spørre på
september -08 for å få bedre svar [:)]

Tror nok str 90 vil bli ganske så enormt på di lille jente til vinteren.

I vinter har vi brukt str 86-92 og nå går han inni 98 ...

Her bruker hun 86/92 i vanlige klær. (hun er 85 cm)
I Tom&Trine-ull har hun hatt str 2.
I Janus har det gått i 80 og 90. Og i Janus-strømpebukser har hun faktisk måttet hatt 60-70, men de er veldig store i størrelsen.

Jenta mi har brukt 92 og 98 denne vinteren, samtidig som mange av ullklærne fra janus merker 1-2 år også passer[;)] Hun er 91 cm og ligger akkurat på normalen

I janus ull har vi brukt str 90.
Poden her er ikke spessielt lang.
80 bruker vi jo på snuppa som snart blir ett år.

I tom og trine har snuppa her, på slutten av vintern, brukt brukt 90. Så syns størrelsene der er litt små ja.
Ull fra cubus syns jeg også er litt smått i str sammenlignet med janus.

Mi jente er ganske lang, så jeg har brukt 98 for det meste, og nå kjøper jeg bare klær i 104. Lager heller en liten brett enn å måtte kjøpe nye klær annenhver uke [;)]

Back
Topp