Ullundertøy i barnehagen...

Håp om oktober

Glad i forumet
Hva tenker dere om ullundertøy? De bør vel ha det på seg innerst når de er ute om vinteren? Jeg vil ihvertfall helst at hun skal ha på seg ull innerst..

Hva har dere med barn fra før gjort?

De ansatte kan jo ikke skifte til ullbody osv på alle ungene hver gang de skal ut. Tar dere på ulltøy på barnehageungene om morgenen eller kjører dere bomull?

Her blir det ullundertøy[:)] 

Jeg er ulltilhenger[;)]
Bruker bare ull i barnehagen fra det begynner å bli kaldere til våren kommer!!
Adrian har det på seg inne som ute[:)] Inne har han bare ulltøyet,men visst de går ut har han fleecedress utenpå[:)]

Selv om han er en varm unge,har han aldri klaget over at han svetter i det....Nå tenker jeg at han er såpass gammel at han sier ifra om det blir ubehagelig[:)]

Ja, jeg er også ulltilhenger! Brukte bare det i hele vinter, så blir nok det i vinter også. Selv om det sikkert blir fryktelige flekker på det [:'(] Jaja...Ull er gull[:)]

Bruker ullundertøy i bhg ja. Går kun med d inne, mine unger er veldig varme av seg. Så har dem på seg strømpebukse, så bruker dem kun den inne, orker ikke ha på seg bukse [:D] Men går som oftest i ull innerst. Og de bruker d hele dagen.

ORIGINAL: becky74

Her blir det ullundertøy[:)] 

Ull,ull,ull [:)]
Inne i bhg går de med tynn ullstrømpebukse og ullgenser, så tar de på en heldress i ull/fleece evt. todelt sett og så parkdressen til slutt.
Min 3 åring er turbo og ull er vel det eneste han ikke går rundt og er svett i. Så her brukes ull fra høst til vår.

ORIGINAL: mammajuli/oktober

Min 3-åring har ikke hatt ull innerst rett og slett fordi han "tåler" det ikke. Helt siden han var baby har han klødd og hatt ubehag. Men har tentk å prøve igjen nå- er jo best med ull innerst!

Vilja har atopisk eksem og hudlegen sa hun ikke skulle ha ull rett på kroppen.

d kan j skrive under på. Har selv atopisk eksem på hendene og ull er ingen bra ting da. Eldste t søstern har også atopisk eksem, og de fikk akkurat samme beskjed som du har fått.

jeg bruker alltid ull innerst også har jeg og kjøpt en del ullklær som bukser og jumprer til vinteren istedenfor bomullsklær [:)] 

tips som holder barna mine veldig gode og varme er: -ull body og strømpebukse
                                                                      - ull bukse og jumper
                                                                       -fleece heldress
                                                                       -reimatec vinterdress
                                                                       -ecco goretex sko
                                                                       -reima hue med hals
                                                                       - tjukke reimavanter med glidelås (vanter uten glidelås er så og si umulig og få på på de små hendene[:)])

Har også et atopi barn, så må nesten se an tilstanden litt først[:)]
Går jo an å ha bomull innerst, og ull utenpå evt..

Nå skal ikke Emma i barnehagen ennå. Men har kjøpt ullbodyer og ullstrømpebukser hun skal bruke når vi skal være ute. Inne kommer jeg til å bruke bomull.
Jeg personlig liker ikke ull, men håper at Emma klarer å bruke det.

ORIGINAL: Håp om oktober

Ja, jeg er også ulltilhenger! Brukte bare det i hele vinter, så blir nok det i vinter også. Selv om det sikkert blir fryktelige flekker på det [:'(] Jaja...Ull er gull[:)]

Samle opp det stygge når neste sommer kommer og farg opp med tøyfarge[:)]
Ser det så godt som nytt ut[:D]

Her gikk barna i ullundertøy til godt uti juni[8D]

Vi kommer nok til å bare ha vanlig bomull innerst, fungerer det bra gjør vi bare det, skule det mot ormodning ikke være bra ja da skifter vi, Men vi kommer til å ha bomul inners og deretter ulltøy, mamma og svigermor strikker ullklær og vi år 5 sett, der to er heldresser og 3 er todelte, alle med to par votter to par ullsokker og en hals til hvert av settene =)

så skulle ikke det holde så finner vi nok på noe annet, men jeg har aldri brukt noe annet en et når jeg avr liten, spå går nok helt fint, han er varm av seg, men ikke sånn at han svetter (enda da) hehe.... han vil selvfølgelig få ullundertøy som blir tatt på skulle det være VELDIG kaldt, og bruker vi det bruker han det! hviv vi er på fjellet etc.

Back
Topp