Ulltøy og atopisk eksem

Luckie

Elsker forumet
Hvordan strømpebukser bruker man på de med atopisk eksem når man ikke kan bruke ull?
Bare bomull? Finnes det ull/bomull i strømpebukse med bein... tenker da ikke på disse longs typene fra feks Joha...
 
Vi har brukt bomull, bambus, og noe fake-ull fra polarn og pyret som egentlig var polyester. I tillegg lager vossatass og flere andre ull med bomullslag eller bambus inni til de som har eksem.
 
Vi brukte bomull strømpebukse/body og hadde ull som lag nr to. Da fikk vi varmen fra Ulla, uten at det var direkte på huden
 
Jeg fikk kjøpt strømpebukse i ull med bomull inni, med fot, ikke longs men strømpebukse, på name it. Longs finner du ca alle steder, men strømpebukse fant jeg bare der. I tillegg brukte hun en del bambus - tøy
 
JA, longs finnes det mange av, men hun spesifiserte at det ikke var longs, men strømpebukse hun var ute etter. Og det lette jeg lenge etter selv også for minstemor som fikk eksem av ull.
 
Vi har for det meste gått for bomull. Det har hvert lite problem med det.
Ellers blir det longs med bomull/bambus innerst.
 
Hust&Claire har kommet med bambus/ull-strømpebukser nå. Har akkurat kjøpt :)
 
Hvordan strømpebukser bruker man på de med atopisk eksem når man ikke kan bruke ull?
Bare bomull? Finnes det ull/bomull i strømpebukse med bein... tenker da ikke på disse longs typene fra feks Joha...

Bambus-ull er like godt :)
 
Vi brukte bambus/viskos strømpebukser
 
Back
Topp