Ulltøy med innside av bomull

Takk for svar folkens! :) 80% funksjonalitet er godt nok for oss - spesielt med tanke på hvor varm han er. 

jeg sverger til devold ullklær selv, den tykke typen har en mykere bakside enn de tynnere klærne litt usikker hva den er laget av men vet at folk som syns ull klør ofte bruker disse som er litt tykkere, mulig det er bommull på innsiden, billig er de nok ikke med mindre du finner på salg eller lignende men er vel verdt pengene!!

Jeg kjøper på Cubus til min atopiske sønn(som jeg gjorde til min eldste atopiske sønn) ,og siden jeg er så enormt stor selv så kjøpte jeg til meg også(164 cm) Og det er godt og varmt å ha på! Jeg får også tilbake min atopisk eksem om jeg har ull rett på kroppen,så ullstilongs og trøye med bomull på innsiden var fantastisk for meg i alle fall. (funderer fælt på hvorfor jeg ikke kjøpte meg det før!!)
Men,til minsten har jeg også kjøpt en del superundertøy på sportsbutikker, type best i test og supervarmt. De holder ham god og varm så lenge han er i aktivitet - går på ski, leker osv ,men er ikke brukbart på aketurer... Blir for kaldt når man sitter på kjelke i nedoverbakker.
Han tålte forresten ullfrote dressen fra Nøstebarn,men ikke vanlig ull derifra ,og siden minsten er varm fra naturens side ble ullfrote altfor varmt.

Her han gutten min tålt ull/silke blandingen til Nøstebarn litt bedre enn vanlig ull, men ellers reagerer han like mye eller lite på all slags ull. Har brukt en del ull med bomull innerst og han har aldri vært kald. 
Har også brukt superundertøy fra Devold, ikke vært kald da heller. 

Cubus er rett og slett tingen tror jeg! Får ta meg en tur dit og hamstre når de får inn. Tusen tak kfor svar:)

Hvis dere er flinke med å holde ungen "ren" så kan man bruke en ullbody i flere dager! Bare heng den opp til lufring mellom bruk.. Så de fra nøstebarn er verdt det!

pandalise skrev:
Hvis dere er flinke med å holde ungen "ren" så kan man bruke en ullbody i flere dager! Bare heng den opp til lufring mellom bruk.. Så de fra nøstebarn er verdt det!

Han bader hver dag:) Har ikke prøvd Nøstebarn enda, får se hva jeg gjør angående det. Ser jo det er flere som reagerer på de, og noen som ikke gjør det. Så er jo 50/50 prosent sjanse. Derfor er det kanskje like greit å gå for bomull/ull siden vi har vært fornøyd med det tidligere også.

EmilyTheStrange skrev:
jeg ville og kansje prøvd ull/silke blandinger, kanskje han  tåler det bedre, men det koster ofte mer

Jeg å. Eller slike "sportstrøyer" som er gode å bruke i aktivitet så ull uttapå.

Bambus skal ha ein del av den sammeeffekten som ull, og eg har høyrt at mange som ikkj tåler ull, er kjempefornøgde med Bambus. Men er litt dyrt.....

Hvorfor velge bambus?

- Bambus er Øko-Tex 100 sertifisert og dyrket uten giftstoff og sprøytemidler
    - Den har god absorpsjon, tørker mye raskere enn vanlig bomull, kjøler ned kroppen når den       er varm og holder varme i kalde temperaturer.
-den har antibakterielle egenskaper som dreper bakterier i stoffet slik at plaggene holder seg hygieniske og er bra for helse.

ulle holder vel forsatt bedre på varmen en vanlige klær,selv om det er bomull innderst?

MariSafari skrev:

pandalise skrev:

Han bader hver dag:) Har ikke prøvd Nøstebarn enda, får se hva jeg gjør angående det. Ser jo det er flere som reagerer på de, og noen som ikke gjør det. Så er jo 50/50 prosent sjanse. Derfor er det kanskje like greit å gå for bomull/ull siden vi har vært fornøyd med det tidligere også.

Hehe, mente klærne Slik at du slipper å vaske de så ofte! For da trenger du ikke kjøpe så mange..

Nøstebarnet ull/silke blanding (super ull, men dyrt. Prøv 1.)
Cubus med bomull innerst (veldig bra)
Janus Krinkell Ull (Ull/polyester blanding)

Fungerer supert her rett på huden. Ull/silkeblanding fra andre merker fungerer ikke. Har også brukt ull body med bomull innerst fra reflex og name it men synes cubus sine er bedre..

Back
Topp