Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
cubus har vel hatt? Men det er ikke noe jeg anbefaler, da ullen da mister effekten sin. Må ha ullen innerst, om det skal være noe vits.*yummymummy* skrev:
cubus har :) og det er fortsatt "vits"EmilyTheStrange skrev:
*yummymummy* skrev:
Ull puster på en HELT annen måte enn bomull, og er mye bedre til å transportere bort fukt.
Ull kan ta opp 40% av sin egen vekt, før den kjennes våt ut, væsken fyller ikke luftrommene men inngår i en reaksjon som avgir varme.
Bomull blir kald og mister isolasjonevnen ved bare 3-6% væte.
Så nei, ull med bomull innerst virker ikke på samme måten, som om man har ull innerst.
*LillMi* skrev:
*yummymummy* skrev:
Ull puster på en HELT annen måte enn bomull, og er mye bedre til å transportere bort fukt.
Ull kan ta opp 40% av sin egen vekt, før den kjennes våt ut, væsken fyller ikke luftrommene men inngår i en reaksjon som avgir varme.
Så nei, ull med bomull innerst virker ikke på samme måten, som om man har ull innerst.
Men det er fortsatt vits!;)
EmilyTheStrange skrev:
*LillMi* skrev:
*yummymummy* skrev:
Men det er fortsatt vits!;)
nettopp :) for de som ikke tåler ull innerst på huden er det det nest beste alternativet ;)
http://www.flust.no/klaer-og-sko/babyklaer/stillongs-teddy-body/
Kan jo kanskje prøve dette? Ikkje så galen pris:)
Dere som har barn med atopisk eksem og som da ikke kan bruke ull innerst.. har dere prøvd ren nøstebarn ull? Er nysgjerrig. Jeg har psoriasis og bf har psoriasis og sjangsen for at dattra vår er født med det var stor... i vinter prøvde jeg no søppleull, altså behandlet ull og det puster ikke like bra.. og hun fikk psoriasisutslett med en gang. Ikke fått før eller etter ved bruk av Nøstebarn nemlig... så derfor jeg lurte om eksembarna også evt kan tåle den bedre... eller om det er ett fett?TonjeJenta skrev:
hissigproppen skrev:
Dere som har barn med atopisk eksem og som da ikke kan bruke ull innerst.. har dere prøvd ren nøstebarn ull? Er nysgjerrig. Jeg har psoriasis og bf har psoriasis og sjangsen for at dattra vår er født med det var stor... i vinter prøvde jeg no søppleull, altså behandlet ull og det puster ikke like bra.. og hun fikk psoriasisutslett med en gang. Ikke fått før eller etter ved bruk av Nøstebarn nemlig... så derfor jeg lurte om eksembarna også evt kan tåle den bedre... eller om det er ett fett?TonjeJenta skrev:
Jeg har hørt det samme! At eksembarn kan tåle nøstebarn-ulla
Her har jeg heldigvis en veldig varm gutt, i vinter gikk han kun med ull på det aller kaldeste. Var det -5 og han hadde ull, var han kokende varm. Så sånn sett erdet jo bra.MariSafari skrev:
Har ikke hørt dette om Nøstebarnullen, men er jo verdt et forsøk! Er den dyr?
hissigproppen skrev:
Her har jeg heldigvis en veldig varm gutt, i vinter gikk han kun med ull på det aller kaldeste. Var det -5 og han hadde ull, var han kokende varm. Så sånn sett erdet jo bra.MariSafari skrev:
Har ikke hørt dette om Nøstebarnullen, men er jo verdt et forsøk! Er den dyr?
ja... Prøv en body eller noe. Fungerer det ikke så kan det selges igjen :-)