Ullklær

Dreamy

Elsker forumet
Junibarna 2015
❤ Aprilbarna19 ❤
Hvilke ullklær pleier dere å kjøpe til baby/barn, og hvorfor?

Kjøper ubehandlet ull til Mini fra nøstebarn, many months og disana. Noen gangeriblandet silke.
De har lanolininnholdet intakt, så flekker preller lettere av, urin som eventuelt kommer på buksene blir gjort om til såpe. (Så trenger bare henge de til tørk og lufting i stedet for å vaske dem)
Jeg kan bruke denne ullen til ullbukser og den tåler koking.
For at ull skal beholde alle de gode egenskapene sine, kan det ikke behandles på en måte som gjør at de forsvinner (superwash).

Kjøpte troll, janus og nlstebarn. Elsket troll sitt, det var mykt og godt

Har stort sett bare brukt Janus og pop til gutta. Liker det best:)

Bruker mest ull/silke fra Nøstebarn. Kun derifra jeg selv handler ull til familien.

De produserer "trygt" og kan garantere at ulla ikke inneholder skadelige stoffer.

Digger egenskapene til den ubehandla ulla, skitt preller nærmest av og den behøver veldig sjeldent vask. :)

Devold og janus. Ellers går det i mye hjemmestrikka.

som regel nøstebarn og janus og veldig mye hjemmestrikket :)

Polarn o Pyret!!! Myk merino-ull og alle nyfødtstørrelsene er sydd slik at ingen sømmer skal klø. I tillegg er klærne derfra såpass tøyelige at man kan ha de en stund. Min 4-åring har hatt sinn 2-4års sett to sesonger nå. Brukte en del ull derfra da han var nyfødt også. Det holder seg også kjempegodt i vask.
Derimot opplevde jeg mye nupper etter vask på både Janus og Joha sin ull da min var liten. Denne gangen blir det nok kun fra Polarn o Pyret! :-)

Har ikke kjøpt noe ull enda.. Men kommer til å få en del fra mamma som er hjemmestrikka og en del som arves :)
Må nok kjøpe litt selv og, men usikker på hva..

Back
Topp