ullklær til baby

Kitty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Jeg prøver å se på ullklær på nettet for å se om jeg kan få bestilt noe nå. Men synes det meste er i enten rosa eller blått. Og jeg vil helst unngå begge deler. Gjerne mer nøytrale farger, som gult, grønt og grått.

Noen ideer til hvor jeg kan lete?
 
Jeg har kjøpt grått fra hust&claire og gult fra Name IT. Vet at joha har noe nøytralt også :)
 
Barnas hus har iallfall Lille Lam serien (kan vel og bestilles på nettet), med ull i forskjellige farger, jeg kjøpte mye av den offwhite fargen til eldstemann.
 
Jeg prøver å se på ullklær på nettet for å se om jeg kan få bestilt noe nå. Men synes det meste er i enten rosa eller blått. Og jeg vil helst unngå begge deler. Gjerne mer nøytrale farger, som gult, grønt og grått.

Noen ideer til hvor jeg kan lete?

Har ingen tips å komme med, men saumfarte nettet etter klær selv i går..nesten litt trist å se hvor mye klær som ligger i kategori gutt/jente og er rosa/blått... :(
 
Nøstebarn og lilli & leopold har et fint utvalg av farger. :) med nøstebarn vil jeg anbefale å sjekke på finn.no,da sparer du masse penger. ;)
 
Jeg prøver å se på ullklær på nettet for å se om jeg kan få bestilt noe nå. Men synes det meste er i enten rosa eller blått. Og jeg vil helst unngå begge deler. Gjerne mer nøytrale farger, som gult, grønt og grått.

Noen ideer til hvor jeg kan lete?

Fant brun ullbody på barnas hus. Merke joha. Så tipper det er mer å finne i det merket.
Anbefaler å unngå hvit/offwhite. Babybæsj og gulp setter ofte flekker, og er vriene å få vekk.
Ellers har nøstebarn mye nøytralt, og fargesterkt, men må håndvaskes.
 
Fant brun ullbody på barnas hus. Merke joha. Så tipper det er mer å finne i det merket.
Anbefaler å unngå hvit/offwhite. Babybæsj og gulp setter ofte flekker, og er vriene å få vekk.
Ellers har nøstebarn mye nøytralt, og fargesterkt, men må håndvaskes.
Jeg vasker alt av nøstebarn i maskin på 30/40 grader ullprogram med nøstebarn såpe. Fungerer helt fint med en god vaskemaskin.
 
Jeg vasker all ull i vaskemaskin.. uansett hva det er.
Har funka i årevis. Aldri ødelagt noe.
 
Jeg vasker alt av nøstebarn i maskin på 30/40 grader ullprogram med nøstebarn såpe. Fungerer helt fint med en god vaskemaskin.

Oi! Akkurat det tør jeg ikke mtp pris per plagg. Står jo håndvask på de også :bag: så her håndvaskes det med nøstebarnsåpe på flekker.
 
Jeg prøver å se på ullklær på nettet for å se om jeg kan få bestilt noe nå. Men synes det meste er i enten rosa eller blått. Og jeg vil helst unngå begge deler. Gjerne mer nøytrale farger, som gult, grønt og grått.

Noen ideer til hvor jeg kan lete?

Sniker
Polrn og pyret, men husk at de er STORE i str. En størrelse 62 der tilsvarer nærmere 68 i en del andre butikker.
Nøstebarn har også mye fint i andre farger enn pastellrosa og blå.
 
Lillelam har mye fint i brunt, grått, og beige.
Vi får en gutt i desember hva behøver man av klær? Bør man da gå får ullbodyer osv.
Hvilke plagg og hvor mye av hvert og bør man kjøpe noe mindre enn str 56?
 
Lillelam har mye fint i brunt, grått, og beige.
Vi får en gutt i desember hva behøver man av klær? Bør man da gå får ullbodyer osv.
Hvilke plagg og hvor mye av hvert og bør man kjøpe noe mindre enn str 56?

Sniker igjen jeg :p
Til min januarbaby hadde jeg vel 3-5 ullbodyer i 56 og det samme i 62, fikk brukt de en del, men det funka også fint med bomull inne, evt med strikkejakke utenpå eller strikkebukse med seler så den gikk opp til under ermene. Vi hadde bare bomull i 52,brukte det i knappe 3 uker, baby var 3370gr.
Det kommer veldig an på hvordan dere bor, om det er kaldt eller ikke inne, men generelt ligger de mye inntulla i teppe eller dyne også inne og da behøver de ikke alltid så varme klær. Min har trengt mye mer klær inne dørs etter han begynte å krype rundt på kaldt gulv. I vogn lå han på skinnfell, du pose oppå og som nyfødt hadde han vel ullteppe inni posen. 2 lag klær, det innerste kunne fint være bomull også ull utenpå.

MEN er det ett plagg jeg virkelig skulle ha hatt til vinterbaby som vi ikke hadde, så var det nøstebarn sin ullfrottepysj i sånn 56. Så snt jeg ikke får sommerbaby, kommer jeg til å skaffe det til nestemann. Vanlige bomullspysjer blir for kaldt på vinteren her.
 
Sniker igjen jeg :p
Til min januarbaby hadde jeg vel 3-5 ullbodyer i 56 og det samme i 62, fikk brukt de en del, men det funka også fint med bomull inne, evt med strikkejakke utenpå eller strikkebukse med seler så den gikk opp til under ermene. Vi hadde bare bomull i 52,brukte det i knappe 3 uker, baby var 3370gr.
Det kommer veldig an på hvordan dere bor, om det er kaldt eller ikke inne, men generelt ligger de mye inntulla i teppe eller dyne også inne og da behøver de ikke alltid så varme klær. Min har trengt mye mer klær inne dørs etter han begynte å krype rundt på kaldt gulv. I vogn lå han på skinnfell, du pose oppå og som nyfødt hadde han vel ullteppe inni posen. 2 lag klær, det innerste kunne fint være bomull også ull utenpå.

MEN er det ett plagg jeg virkelig skulle ha hatt til vinterbaby som vi ikke hadde, så var det nøstebarn sin ullfrottepysj i sånn 56. Så snt jeg ikke får sommerbaby, kommer jeg til å skaffe det til nestemann. Vanlige bomullspysjer blir for kaldt på vinteren her.
Takk for gode tips:) Skal se på den ullfrottepysjen
 
Avventer å kjøpe mye ull. 2 av barna mine har reagert på ull.
Men ja, det er mye rosa og blått å finne. Både i ull og vanlige klær. Vanskelig å fylle opp en garderobe for oss som ikke skal vite kjønn før fødsel. Men har kjøpt en del på Lindex. Og barnas hus.
 
Sniker
Polrn og pyret, men husk at de er STORE i str. En størrelse 62 der tilsvarer nærmere 68 i en del andre butikker.
Nøstebarn har også mye fint i andre farger enn pastellrosa og blå.
Er du sikker? Vi har brukt POP utrolig mye og de har tidligere vært store i str som du sier. Sist jeg handlet sa de at nye modeller er mindre/mer normale i str fra 2019. Men har ikke fått prøvd disse ennå:)
 
Er du sikker? Vi har brukt POP utrolig mye og de har tidligere vært store i str som du sier. Sist jeg handlet sa de at nye modeller er mindre/mer normale i str fra 2019. Men har ikke fått prøvd disse ennå:)

Det kan ha endret seg i 2019 i såfall for jeg har ikke handlet noe der i år. Dette var klær jeg kjøpte i 2018 :)
 
Last edited:
Jeg handlet mye på Barnas Hus til min. Jeg var avhengig av Ull/Bomull. Og det har dem en god del av :)
 
Back
Topp