Ullfleece fra nøstebarn!

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Tenkte jeg skulle investere i en sånn ullfleese fra nøstebarn, de ser så gode ut :) er det noen som har erfaringer med dem?
Jeg er litt i tvil på hvilken størrelse jeg skal gå for, tenker jo egentlig å kunne bruke den med en gang og utover våren i vogn og bilstol. Blir det best og gå for 62/68 eller ville dere tatt 50/56? Noen som vet om Nøstebarn sine klær er små eller store eller vanlige i størrelsen?
Lurer også på om det pleier å være salg på Nøstebarn sine klær? Litt dumt å kjøpe den dressen nå om den kommer på salg i januar :p

74/80 høres litt stort ut om du vil bruke den fra fødsel av. Når i februar har du termin? Jeg har termin 24. Så er det egentlig bare mars og april hvor jeg kommer til å bruke ull. Da er det snakk om str 62 max 68 i løpet av mai.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ser at du redigerte innlegget ditt. Jeg ville gått for 62/68.

De er veldig gode! Jeg ville kjøpt 56 for å bruke på vinteren når det er kaldt. 62 er ca 3mnd og det er jo i mai når det begynner å bli varmt.

Det står tips om størrelser på nøstebarn sine sider. Jeg har brukt 62 fra fødsel til mine. :) det skal jo gjerne utenpå annet tøy i tillegg igjen. :)

Det står tips om størrelser på nøstebarn sine sider. Jeg har brukt 62 fra fødsel til mine. :) det skal jo gjerne utenpå annet tøy i tillegg igjen. :)

Ja, jeg leste tipsene deres om størrelser etter jeg hadde postet her :P så de skrev at 62/68 var fra 0-6 mnd, kanskje litt stor i begynnelsen da, men heller det enn at den blir for liten.

J
74/80 høres litt stort ut om du vil bruke den fra fødsel av. Når i februar har du termin? Jeg har termin 24. Så er det egentlig bare mars og april hvor jeg kommer til å bruke ull. Da er det snakk om str 62 max 68 i løpet av mai.

Ja, jeg skreiv litt feil :) Jeg har termin 22 februar. Ville du gått for 62/68 da? Eller den minste størrelsen? Vet liksom ikke om jeg trenger sånn ullfleece lenger enn mars + april. Bor på Sør-Vestlandet så våren pleier jo å være skikkelig i anmarsj i mai.. hmm.. alle disse beslutningene som skal tas :P

Ja, jeg leste tipsene deres om størrelser etter jeg hadde postet her :P så de skrev at 62/68 var fra 0-6 mnd, kanskje litt stor i begynnelsen da, men heller det enn at den blir for liten.
Jeg ville gått for 62/68. Det er stort i begynnelsen og smått på slutten. Men husk at du sannsynligvis har det utenpå annet tøy, så det sklir jo ikke på samme måten som om du har det som det innerste. Hadde det vært en body hadde det vært noe annet. Jeg kjøpte buksene fra nøstebarn i str 80 til min. Den bruker han nå og han er str 68 egentlig.

Jeg har dresser (ikke fra nostebarn da) til å ha på som "utedress". Har en i 56 og to i 62. Gutten min ble født i november (49cm lang og 3420gram) og brukte den i 56 leeeenge. Den største i 62 ble brukt littegran før våren kom.

J

Ja, jeg skreiv litt feil :) Jeg har termin 22 februar. Ville du gått for 62/68 da? Eller den minste størrelsen? Vet liksom ikke om jeg trenger sånn ullfleece lenger enn mars + april. Bor på Sør-Vestlandet så våren pleier jo å være skikkelig i anmarsj i mai.. hmm.. alle disse beslutningene som skal tas :P
Jeg kjøpte ulldress fra name it i str 62. Babyen skal jo ha klær under, og jeg syns ikke det skal bli for stramt. Etter noen klesvasker kan det krympe bitte litt så jeg kjøpte i 62. Gjorde det med min første også og syns det var bedre enn 56. Jeg bruker nok ikke ulldressen lenger enn til midten av april.

Nøstebarn er små i størrelsen, hadde kjøpt 62.
Jeg har kjøpt en sånn dress brukt på Finn.

Ville kjøpt minste. Kjøpte 50/56 til storesøster født i slutten av desember, og hun brukte den med god margin frem til slutten av april når det ble for varmt. Så stor at hun ikke kunne bruke den i begynnelsen, selv om hun var en gjennomsnittelig stor baby (3490 g, 49 cm ved fødsel), og vokste godt. Nøstebarn generelt er svært (!) i størrelsen i vår erfaring, har hatt en del tøy derfra.

Jeg har kjøpt to brukte nøstebarndresser. En i 56 og en i 68. Har også en fra sparkjøp i str 60.. I tillegg til slike "vanlige" vinterdresser til baby i 62 og 62/68 etter storesøster. + hjemmestrikket.
Greit med ekstra yttertøy syntes jeg, for er fort gjort at de gulper ut yttertøyet også (det gjorde iallefall storesøster).

Termin 2.februar 2014

Ang størrelse ville æ kjøpt 62-68. Syns ikke d gjør nåkka om den e stor i starten da babya ikke røre spesielt mye på sæ uansett. Mye finere farga å velge mellom i den størrelsn, e kun hvitt i 50 uten at d ska være avgjøranes førr valget;) ellers e kvaliteten fantastisk myk og varm, æ bruke dressen nesten hele året, variere bare kor mye æ har under av klær, mn bor i nord norge så e jo sjelden tropevarme her da..!:)

Har dere som har kjøpt dresser kjøpt vogn/bilstolpose? Jeg ser ikke helt behovet for flere dresser om man har varme voksiposer. Tar jeg feil?

Har dere som har kjøpt dresser kjøpt vogn/bilstolpose? Jeg ser ikke helt behovet for flere dresser om man har varme voksiposer. Tar jeg feil?

Jeg brukte dress inni lammeskinnsposen i vogna. Men inni bilen inni pose blir det for varmt.

Jeg brukte dress inni lammeskinnsposen i vogna. Men inni bilen inni pose blir det for varmt.

Fint, da trenger jeg ikke fler en den ene jeg har.

Back
Topp