Ullevål vs ahus?

Har fødd på Ullevål før. Var ikke kjempefornøyd. Ikke hadde jeg jordmor tilgjengelig, pga mangel på bemanning, ble prøvekanin på en ny type ballong som var grusom, uten info, og mange andre småting. Men mest praktisk forhold til reisevei da!

Veldig fornøyd med begge fødslene mine på Ullevål. Barselhotellet og "oppfølgingen" der som førstegangs var mindre bra.

Jeg var godt fornøyd med hvordan jeg ble ivaretatt da jeg skulle føde på Ullevål. Hadde en skummel opplevelse hvor det endte med keisersnitt, men følte at de var utrolig dyktige og hadde god kontroll hele veien.

Ble liggende på barsel et par dager, og det var helt ok. Ikke så mye privatliv og nattesøvn, og ulike jordmødre og sykepleiere innom hele tiden. Men regner med at det blir sånn på et stort sykehus uansett. Fikk en natt på barselshotellet og det synes jeg var veldig bra.

Denne gangen skal jeg føde på rikshospitalet. Har hørt mye bra om det, og tenker at jeg ikke har bruk for barselshotellet på samme måte som da jeg var førstegangs.

Jeg var godt fornøyd med hvordan jeg ble ivaretatt da jeg skulle føde på Ullevål. Hadde en skummel opplevelse hvor det endte med keisersnitt, men følte at de var utrolig dyktige og hadde god kontroll hele veien.

Ble liggende på barsel et par dager, og det var helt ok. Ikke så mye privatliv og nattesøvn, og ulike jordmødre og sykepleiere innom hele tiden. Men regner med at det blir sånn på et stort sykehus uansett. Fikk en natt på barselshotellet og det synes jeg var veldig bra.

Denne gangen skal jeg føde på rikshospitalet. Har hørt mye bra om det, og tenker at jeg ikke har bruk for barselshotellet på samme måte som da jeg var førstegangs.

Var samme her. Endte i ks. Når jeg først fikk jordmor var hun veldig flink. Har du fått fødeplass? Hva er det som gjør du velger riksen? :)

Ikke tenkt på det som ett alternativ av en eller annen grunn!

Var samme her. Endte i ks. Når jeg først fikk jordmor var hun veldig flink. Har du fått fødeplass? Hva er det som gjør du velger riksen? :)

Ikke tenkt på det som ett alternativ av en eller annen grunn!

Jeg har fått plass, ja. Vi har flyttet siden sist, og nå er Rikshospitalet det nærmeste sykehuset, mens Ullevål var enklest sist. Men det er uansett ikke lange biten til noen av sykehusene. Og så har jeg hørt mange være veldig fornøyde, og at det generelt er roligere på fødestuen der enn på Ullevål. De har færre fødsler enn på Ullevål. Nedsiden er selvfølgelig at de ikke har barselhotell.

Jeg leste også dette blogginnlegget:
https://www.google.no/amp/s/patjukka.com/2016/07/06/the-game-is-on-ulleval-vs-riksen/amp/

Jeg var veldig fornøyd med Ullevål. Følte meg veldig ivaretatt, de hørte godt på hva jeg hadde å si, hyggelige og blide mennesker, og vi fikk god tid alene etter fødsel, før de skulle veie og måle. Hadde en natt på barsel, og det var som sykehus flest, flere folk, lyder osv. To netter på barselhotellet var supert, vi fikk mye tid for oss selv, men også hjelp hvis nødvendig. Hadde glatt valgt Ullevål på nytt, men vi har flyttet.

Jeg kommer uansett ikke til å benytte meg av hotellet denne gangen ( planlagt ks ) Ullevål var i gåavstand sist, har flyttet siden sist vi og. Så blir litt hipp som happ egentlig :)

Jeg var på Ullevål sist, og har søkt meg dit igjen, tiltross for at jeg nå har flyttet og har andre sykehus nærmere.

Fikk 2 netter på barsel, og 1 på hotell. Trivdes skikkelig godt på barsel og de ansatte var helt supre(med unntak av en som var ordentlig motbydelig :yuck:).

Men alt i alt var det en veldig fin opplevelse :)

Jeg var på Ullevål sist, og har søkt meg dit igjen, tiltross for at jeg nå har flyttet og har andre sykehus nærmere.

Fikk 2 netter på barsel, og 1 på hotell. Trivdes skikkelig godt på barsel og de ansatte var helt supre(med unntak av en som var ordentlig motbydelig :yuck:).

Men alt i alt var det en veldig fin opplevelse :)

Sykt god sjokoladekake på barsel da :) hihi! Husker ei som var skikkelig kjip der ( les mitt i barseltårer) og mente på jeg var hønemor for jeg sa babyen min var så gul i øynene. ( hun var virkelig det) på hotellet var det tre ulike sykepleiere som så henne og spurte om jeg hadde fått det sjekket. Hahah.. kjenner jeg fyrer meg selv ved å tenke på det det fortsatt! Hadde samme som deg. To på barsel og en på hotellet. Keisersnitt ?

Sykt god sjokoladekake på barsel da :) hihi! Husker ei som var skikkelig kjip der ( les mitt i barseltårer) og mente på jeg var hønemor for jeg sa babyen min var så gul i øynene. ( hun var virkelig det) på hotellet var det tre ulike sykepleiere som så henne og spurte om jeg hadde fått det sjekket. Hahah.. kjenner jeg fyrer meg selv ved å tenke på det det fortsatt! Hadde samme som deg. To på barsel og en på hotellet. Keisersnitt ?

Ja, det ble akutt keisersnitt. Kjenner jeg fremdeles blir sint av å tenke hun ene pleieren selv. Og den gang var jeg for svak til å si ifra, så til gjengjeld gråt jeg 3 timer i strekk etterpå. Håper jeg møter på henne igjen, for da kommer jeg ikke til å spare på kruttet :p

Ja, det ble akutt keisersnitt. Kjenner jeg fremdeles blir sint av å tenke hun ene pleieren selv. Og den gang var jeg for svak til å si ifra, så til gjengjeld gråt jeg 3 timer i strekk etterpå. Håper jeg møter på henne igjen, for da kommer jeg ikke til å spare på kruttet :p

Samme som meg :p haha! Se for deg jobbe en plass med så mye hormonelle kvinner. Hjelpes!! [emoji23]

Har født begge steder. Ikke misfornøyd med ahus, valgte de også til fødsel nummer to, men de var fulle da jeg skulle inn og jeg ble sendt til Ullevål. Bra fødsel begge steder, men maten på barselhotellet var MYE bedre på Ullevål. De hadde mindre tid til deg på barselhotellet på Ullevål, men det kan jo være annerledes hvis man er førstegangsforeldre. Jeg var bare glad de holdt seg unna.

Denne gangen valgte jeg Ullevål. Skal ha tvillinger viser det seg så håper jeg likevel får komme åå hotellet etter fødsel. Mer avslappende å være der enn på barsel.

Begge steder er bra fødestedet, men hvordan din opplevelse blir er avhengig av så mye at det er vanskelig for andre å gi råd.

Jeg fødte på Ullevål sist, veldig god fødselsopplevelse, hadde dyktig student inne hos oss hele tiden! Absolutt ingen god opplevelse fra barselhotellet. Var førstegangs, og synes det var ordentlig skummelt å være så mye alene ifht amming etc. Eks, skulle ringe på når jeg skulle amme, de kom 40 min senere.. Ringte man på for å spørre om noe, fikk de meg til å føle meg ordentlig dum, en slik «dette burde du vite»-følelse. Fødte i slutten av september sist, regner med det er enda mer travelt i juni!

Jeg fødte på Ullevål sist, veldig god fødselsopplevelse, hadde dyktig student inne hos oss hele tiden! Absolutt ingen god opplevelse fra barselhotellet. Var førstegangs, og synes det var ordentlig skummelt å være så mye alene ifht amming etc. Eks, skulle ringe på når jeg skulle amme, de kom 40 min senere.. Ringte man på for å spørre om noe, fikk de meg til å føle meg ordentlig dum, en slik «dette burde du vite»-følelse. Fødte i slutten av september sist, regner med det er enda mer travelt i juni!

Absolutt ikke lik opplevelse jeg hadde (jeg var også førstegangs). Jeg opplevde alle som hjelpsomme, de kom ganske fort hvis jeg ringte, og i forhold til amming, så hjalp de til det de kunne (det gikk ikke, da hentet de erstatning). Det var ei av de som jobbet der jeg ikke likte, men det handlet om kjemi, ikke om noe annet.

I bunn og grunn tror jeg egentlig alt handler om hvem som er på jobb, hvordan du kommer overens med de, og hvor mye de har å gjøre.

Back
Topp