Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var godt fornøyd med hvordan jeg ble ivaretatt da jeg skulle føde på Ullevål. Hadde en skummel opplevelse hvor det endte med keisersnitt, men følte at de var utrolig dyktige og hadde god kontroll hele veien.
Ble liggende på barsel et par dager, og det var helt ok. Ikke så mye privatliv og nattesøvn, og ulike jordmødre og sykepleiere innom hele tiden. Men regner med at det blir sånn på et stort sykehus uansett. Fikk en natt på barselshotellet og det synes jeg var veldig bra.
Denne gangen skal jeg føde på rikshospitalet. Har hørt mye bra om det, og tenker at jeg ikke har bruk for barselshotellet på samme måte som da jeg var førstegangs.
Var samme her. Endte i ks. Når jeg først fikk jordmor var hun veldig flink. Har du fått fødeplass? Hva er det som gjør du velger riksen?
Ikke tenkt på det som ett alternativ av en eller annen grunn!
Jeg var på Ullevål sist, og har søkt meg dit igjen, tiltross for at jeg nå har flyttet og har andre sykehus nærmere.
Fikk 2 netter på barsel, og 1 på hotell. Trivdes skikkelig godt på barsel og de ansatte var helt supre(med unntak av en som var ordentlig motbydelig ).
Men alt i alt var det en veldig fin opplevelse
Sykt god sjokoladekake på barsel da hihi! Husker ei som var skikkelig kjip der ( les mitt i barseltårer) og mente på jeg var hønemor for jeg sa babyen min var så gul i øynene. ( hun var virkelig det) på hotellet var det tre ulike sykepleiere som så henne og spurte om jeg hadde fått det sjekket. Hahah.. kjenner jeg fyrer meg selv ved å tenke på det det fortsatt! Hadde samme som deg. To på barsel og en på hotellet. Keisersnitt ?
Ja, det ble akutt keisersnitt. Kjenner jeg fremdeles blir sint av å tenke hun ene pleieren selv. Og den gang var jeg for svak til å si ifra, så til gjengjeld gråt jeg 3 timer i strekk etterpå. Håper jeg møter på henne igjen, for da kommer jeg ikke til å spare på kruttet
Jeg fødte på Ullevål sist, veldig god fødselsopplevelse, hadde dyktig student inne hos oss hele tiden! Absolutt ingen god opplevelse fra barselhotellet. Var førstegangs, og synes det var ordentlig skummelt å være så mye alene ifht amming etc. Eks, skulle ringe på når jeg skulle amme, de kom 40 min senere.. Ringte man på for å spørre om noe, fikk de meg til å føle meg ordentlig dum, en slik «dette burde du vite»-følelse. Fødte i slutten av september sist, regner med det er enda mer travelt i juni!