Ullevål sykehus

Layli

Blir kjent med forumet
Til dere som skal føde på Ullevål.

Jeg er ikke så veldig kjent med det sykehuset enda, og vet ikke helt hvor er det jeg skal møte opp, når fødselen blir igang. Skal man gå til hoved inngangen,kvinneklinikken, el?

Takk for hjelp emoticon

Vi skal på ABC, de ligger i pasienthotellet så de er litt spesielle. De vanlige fødeavdelingene har vel felles inntak i kvinnesenteret tror jeg. Hvis man kjører inn bak hotellet er det parkering reservert for "akutt fødende" i maks en time. Da får man en lapp i resepsjonen som man legger i bilen, kan gå opp sammen, og så må mannen ut og flytte bilen. Ellers er det jo gateparkering max to timer tror jeg rundtomkring, eller parkeringshus hvor man kan stå så lenge man vil. Maksprisen i p-huset sjekket jeg forrige dagen, det er 160 kr pr døgn. Greit å vite hvis ting trekker ut;)

PS: ellers er det vel sånn at man ringer når man tror fødselen er igang og da kan man jo spørre litt om sånne praktiske ting også hvis noe er uklart:)

Takk for hjelpen
Dette skal gå bra !

I det brevet jeg fikk fra Ullevål om at jeg hadde fått fødeplass, fulgte det med et kart over sykehusområdet. Bygg nr. 8 hvis jeg ikke husker helt feil.

Men vet du om du skal på A- eller B-avdelingen? Det vet nemlig ikke jeg, men det ordner seg vel..

Nei, jeg vet ikke om det er A eller B Men det ordner seg nok det :)

*sniker fra feb 11 *
Vi kom inn på fødemotaket (det det heter) måtte være der frem til jeg hadde 4 cm åpning, før jeg ble flyttet over på føden. det var vel mest fordi de ikke hadde ledig rom til oss.
Men det er vel ikke fast bestemt om dere kommer på A eller B. dere blir vel plassert der det er ledig :) Lykke til med fødsler, dere har en herlig tid i vente.
Men dere skal forresten i bygg 8 . 1 etg på kvinneklinikken :)

Back
Topp