Ullevål eller Riksen

Freyya

Glad i forumet
Augustbarna 2021
Noen her som har født på Ullevål og/eller Riksen og vil dele erfaringer? Skal til fastlegen for å søke fødeplass i morgen, men hun er ikke til hjelp i det hele tatt så må ha bestemt meg innen jeg kommer. Tar bare 15-20 min til begge sykehusene, så tidsaspektet er ikke avgjørende. Tenker heller ikke at det er kjempeviktig for oss med barselhotell, så heller litt over på Riksen fordi det er mindre. Skjønner at det jo går bra uansett hva jeg velger, og at det avhenger av tilfeldigheter, antall fødende, hvem som er på jobb osv., men setter pris på deres erfaringer uansett. Har termin i august :)

Jeg var veldig fornøyd med sist fødsel som jeg hadde på Riksen. Flinke jordmødre som tok seg tid og følte meg ivaretatt hele veien :-)

Har følt meg velidig ivaretatt på riksen og har bare født der så har ingen sammenligningsgrunnlag :)
Sist jeg fødte var det smekkfull både på føde og barsel, så folk var veldig opptatt, men det gikk ikke ut over barselomsorgen. Det var forresten i januar for noen år siden. far fikk overnatte èn av nettene da det var flere som hadde sjekket ut.

Jeg var veldig fornøyd med sist fødsel som jeg hadde på Riksen. Flinke jordmødre som tok seg tid og følte meg ivaretatt hele veien :)

Har følt meg velidig ivaretatt på riksen og har bare født der så har ingen sammenligningsgrunnlag :)
Sist jeg fødte var det smekkfull både på føde og barsel, så folk var veldig opptatt, men det gikk ikke ut over barselomsorgen. Det var forresten i januar for noen år siden. far fikk overnatte èn av nettene da det var flere som hadde sjekket ut.

Så godt å høre at dere var fornøyde med riksen, endte opp med å søke der :)

Back
Topp