Ulldress størrelse

Hippolita

Flørter med forumet
Venter en liten (under gj.snittet) bebis i starten av juni.

Ser at det er en del ull på salg nå, og tenker allerede på heldress i ull til bruk i høst/vinter (ikke tykkeste variant). Går mye tur.

Hvilken str. bør jeg kjøpe i heldressen? Str. 60 eller 70? Kan jo godt brette opp litt.
Ser akkurat nå på Janus sin lekedress i babyull, skjønner at Janus er kjent for store str.

70, minst. Mine barn var også under snittet ved fødsel, men allerede på 6-ukerskontrollen var de opp 9 cm og 2 kg.

Min gutt lå på 50% på percentilen. Begynte med str 62 ved 2 mnd og 74 ved 5 mnd :) (brukte nesten ikke 68)

Det er jo umulig å si hvor mye/fort h*n vil vokse. Førstemann her var 3,1 kg ved fødsel men 9,5 kg og brukte 80 i klær når han rundet 6 mnd, nr to hadde akkurat rundet 3,5 kg ved fødsel og er 9,5 kg og har tatt i bruk noe i 80 nå ved 4,5 mnd... Liten ved fødsel betyr ikke nødvendigvis liten etter noen mnd... Jeg ville hvertfall ikke kjøpt mindre enn 70, men du risikerer jo selvfølgelig at det ikke passer før langt over nyttår og da...

Ville kjøpt 60. Janus er stort, spesielt lekedressene synes jeg. Da kan du bruke den fra i høst, og f.eks heller supplere med en i str 70 på black friday e.l. når du ser an behovet. Kjedelig å ha en dress som ikke passer før til våren igjen! Snuppa her var 47 cm ved fødsel og 3200g, hun brukte 50/56 til hun var 3 mnd. Nå er hun 10 mnd og bruker for det meste 68 i klær, noen plagg i 74.

Back
Topp