ulldress som tåler maskin

Vi hadde den fra nøstebarn, som er linka over her, kjempe fin og god, men litt klumpete :)
Hadde også en ulldress fra Janus som var kjempe god og varm.
 
Kjøpte den fra tom&trine i dag og den kjentes god ut :) Har kjøpt en på name it også til han blir litt større :)
 
Kjøpte den fra tom&trine i dag og den kjentes god ut :) Har kjøpt en på name it også til han blir litt større :)

Den fra Tom og Trine er den jeg har. Er fornøyd med selve dressen, men den må vaskes for hånd. Har allerede krympet en på ullprogram :/
 
Vi har hatt flere ulldresser fra Tom og Trine, vasket på ullprogram i maskin, har aldri hatt problemer med krymping.
Til så liten baby ville jeg sett på name it. Hadde ulldress derfra når storesøster brukte str 62, den var helt super :)
 
Ja altså, den fra Tom og Trine er super utenom at den krympet. Og særlig prisen er kjempefin.
Mulig jeg må bare legge av meg litt av latskapen og heller vaske for hånd :p Kanskje min maskin ikke er god nok på ull?
 
Alle ulldresser skal tåle maskin så lenge du vasker på ullprogram, 30 grader, med ullsåpe og uten sentrifugering. Da må du klemme ut vannet etter den har vært i maskina. Ikke vri, bare klem ut vannet.
 
Alle ulldresser skal tåle maskin så lenge du vasker på ullprogram, 30 grader, med ullsåpe og uten sentrifugering. Da må du klemme ut vannet etter den har vært i maskina. Ikke vri, bare klem ut vannet.

Den sentrifugerer lett på 30 men ikke på kaldt. Får prøve på kaldt da når hun er vokst ut av den for å se om det funker. Takk for svar :)
 
Jeg er kjempe glad i nøstebarn sin dress :)
 
Back
Topp