Ulldress i vogn

Februarbby22

Flørter med forumet
Februarlykke 2022❄️
Hei!

Vet ikke om denne posten er litt unødvendig, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken størrelse jeg skal kjøpe i lillelam ulldress. Har dere tenkt noe på dette? Siden det blir februar barn, og vil få mest mulig bruk for den. Er så vanskelig å forutsi hvor fort barnet vokser eller hvor stor mini er ved ankomst. Lønner det seg å heller kjøpe i strl 1 år (80?), og sikte seg inn på vinteren som kommer? Brette opp og bruke fra høsten av? Hva tenker dere å bruke i vognen den første tiden barnet er her? Jeg har en ganske tykk vognpose, grandma voksi, så kanskje det blir overflødig som 0-3mnd? Vil prøve å få til litt gåturer så fort formen tillater det - uavhengig av eventuell kulde :) Må legge til at jeg er førstegangsgravid, og aner egentlig ikke helt hva man «trenger» :rolleyes:
 
Du trenger en ulldress til babyen er nyfødt. Det går fint an å brette opp, men 80 blir for stort. Ville kjøpt str 62. Den kommer faktisk en nyfødt til å svømme i, men det går helt fint, også passer den samtidig utover hele våren :)
 
Sniker
Jeg er stor fan av lillelam dress, nettopp fordi de går over flere størrelser. Jeg kommer til å kjøpe i 56 (og brette opp i starten), tipper den kan brukes frem til 62/68, altså hvertfall i 3 måneder. Storebror brukte dressen som var i str 80 fra han brukte 74 til han brukte 92. Han bruker nå 98 og dressen i 86 passer fortsatt. Elsker at de er så anvendelige.
 
Ville også gått for en ulldress som passer den første tiden :happy: Ikke sikkert behovet er det samme året etter. Når ungen ble større og begynte å gå syns jeg det var mest praktisk med todelte sett.
 
Vi hadde i 56 sist, var perfekt i flere mnd. Var stor i starten, men bare å brette opp.
 
Husker ikke helt om vi hadde 56 eller 62 i starten her, men tror det var 56 her også. Og den holdt lenge! :happy:
 
Jeg endte opp med å kjøpte i 62.. Håper jeg kan brette den opp og at den passer :angelic:
 
Jeg endte opp med å kjøpte i 62.. Håper jeg kan brette den opp og at den passer :angelic:

Avhengig av str på baby, men blir nok ganske stor. Nå ligger de jo bare der denne vinteren så ikke så styrete om det er alt for stor, men du kan jo også være heldig at den da holder helt til høsten og deler av neste vinter igjen. Eldste frøkna mi som er føst i juni brukte klær jeg hadde kjøpt inn for høsten på våren, altså str 62. Hun er i den nedre delen av skalaen med tanke på høyde og vekt da. Men man vet jo aldri:)
 
Lurt med ulldress i vogna ja! Jeg har fått så store barn før at jeg tenker 62. men det er jo vanskelig å vite om det blir slik denne gangen.
 
Avhengig av str på baby, men blir nok ganske stor. Nå ligger de jo bare der denne vinteren så ikke så styrete om det er alt for stor, men du kan jo også være heldig at den da holder helt til høsten og deler av neste vinter igjen. Eldste frøkna mi som er føst i juni brukte klær jeg hadde kjøpt inn for høsten på våren, altså str 62. Hun er i den nedre delen av skalaen med tanke på høyde og vekt da. Men man vet jo aldri:)

Ja, dette er så sant :) Lurt å ha litt i starten også heller se hvordan babyen vokser. Gutten min brukte 74/80 da han var 5 mnd, da hadde han allerede bikka 10kg. Men han var ikke mer enn 3,3 kg da han ble født, bare vokste i en helsikkes fart. Jenta mi er mer gjennomsnittlig og har brukt babyklærne mye lenger det første halvåret, i motsetning til gutten som bare raste gjennom klærne.
Og fra 6 mnd pleier de fleste å stabilisere veksten litt, så da varer klærne bittelitt lenger før man må pakke vekk.
 
Back
Topp