Ullbody

Bubs

Flørter med forumet
Stjerneskuddene 2024
Hei!
Jeg driver og prøver å få oversikt over hva som må handles inn, og forstått det slik at det kan være lurt med ull mtp at vi får vinterbebis. Men ser at mange av disse ullbodyene er ull utenpå og bambus inni. Er dette et like godt alternativ? Eller burde det være 100% ull? Og hvor mange bodyer i ull tenker dere kan være lurt? Er førstegangsfødende og litt nuub :p Tips og råd tas i mot med takk:Heartred
 
De med bambus inni er mindre elastiske enn ren ull, så unga vokser fortere ut av de. De i ren ull kan brukes når man ellers har gått opp til neste størrelse. Vil si 3-4 bodyer i ull i hver størrelse er nok. Reflex (barnashus) og lindex sine er greie i pris og kan vaskes i maskin på vanlig 40program, eller til og med kokvaskes om de blir full av bæsj.
Jeg liker superwash ull pga det er greiere å vaske. Selv om ubehandlet ull er litt bedre for å holde varmen.

De med bambus inni er det mange som bruker om de har barn med atopisk eksem. Men mine to barn med atypisk eksem tåler ull greit så lenge de av og til får pauser fra det, så bruker feks ikke ullpysj. Kan ikke bade de for ofte heller, men er ikke egentlig noe behov for å bruke kun de med bambus inni.

Håper det gir litt svar :)
 
Sniker frå februar.

Einig det som seiast at ull/bambus ull/bomull er mindre elastisk.
Vil og anbefale å kjøpe brukt!! Vi har kjøpt masse ull brukt, nedi 40kr plagget!

Green moms and children i Oslo er veldig grei!
 
De med bambus inni er mindre elastiske enn ren ull, så unga vokser fortere ut av de. De i ren ull kan brukes når man ellers har gått opp til neste størrelse. Vil si 3-4 bodyer i ull i hver størrelse er nok. Reflex (barnashus) og lindex sine er greie i pris og kan vaskes i maskin på vanlig 40program, eller til og med kokvaskes om de blir full av bæsj.
Jeg liker superwash ull pga det er greiere å vaske. Selv om ubehandlet ull er litt bedre for å holde varmen.

De med bambus inni er det mange som bruker om de har barn med atopisk eksem. Men mine to barn med atypisk eksem tåler ull greit så lenge de av og til får pauser fra det, så bruker feks ikke ullpysj. Kan ikke bade de for ofte heller, men er ikke egentlig noe behov for å bruke kun de med bambus inni.

Håper det gir litt svar :)
Tusen takk! Nå ble jeg litt klokere :) :Heartred
 
Sniker frå februar.

Einig det som seiast at ull/bambus ull/bomull er mindre elastisk.
Vil og anbefale å kjøpe brukt!! Vi har kjøpt masse ull brukt, nedi 40kr plagget!

Green moms and children i Oslo er veldig grei!
Tusen takk for tips! Da skal jeg ta meg turen innom der :) :Heartred
 
Back
Topp