Ullallergi *trenger tips*

Tanketrollet

Forumet er livet
Datteren til ei venninne har ullallergi, hva slags tøy med ull kan deres barn med ullallergi bruke, hva funker? Og hvor får man tak i det?

Pucca skrev:
Men må hun ha ull da? Kanskje bruke fleece i stedet...

Har lest om mange her inne som har funnet ull de kan bruke selvom de har allergi. Fleece er vel og bra, men ull er nå best ;P

Til underøty kan man bruke ull/bomull fra joha eller cubus.. Bomull på innsiden, og ull på utsiden..

Som mellomlag dunker vel vanlig ull ettersom det ikke blir rett mot kroppen?

gutt09jente11 skrev:
Til underøty kan man bruke ull/bomull fra joha eller cubus.. Bomull på innsiden, og ull på utsiden..

Som mellomlag dunker vel vanlig ull ettersom det ikke blir rett mot kroppen?

Ja, hun tenkte å prøve det i første omgang.
Har joha tøy som er bomull innerst og ull på utsiden? Cubus og?

Takk for svar :)

Vi kunne ikke bruke ull i det hele tatt før høst. Men vet at mange tåler disse klærne som er bomull inni og ull på utsiden, som flere sier har Cubus slike, har også funnet på Bare Barn/Barnas Hus.
Ellers er fleece og bambus veldig bra også.

Bambus har de samme egenskapene som ull! Men er usikker på om man får kjøpt bambustrøyer/longs... Vet bare det finnes som metervare (stoff til å sy av).

Bambuskle funkar like godt som ull. Dei kleda som har bomull innerst og ull utanpå mistar jo litt vitsen fordi det er jo ull som skal vera innerst viss den skal ha "effekt". Hmm, veldig klønte skrevet, men du skjønnar sikkert kva eg meinar ;o)

Min kunne ikke bruke ull i det hele tatt. 
Silke funker på samme måte.

Tuuuusen takk for alle svar :D

Skal videreformidle :)

her kan vi ikke bruke noe form for ull.Har prøvd så og si alt som er på markedet og her blir jenta bare rødflammete
Så vi bruker bommull og fleec, vi kan til nøds bruke fleec inners og strikketøy utenpå men hvis armene på fleecen går opp så ho får ullen mot kroppen så blir ho rødflamete og klør.
Selv om ho ikke bruker ull så blir ho ikke kald bruker bare litt mer bommulsklær og fleec under og dress som egentlig er skutterdress med bevernylon/pels

Bambus har de samme egenskapene som ull visstnok. http://www.lilleba.no selger bambusklær for barn og voksne 

Jeg bruker ikke ull innerst har atopiker her så da blir det body og strømpebukse innerst,fleece utapå der og dress holder i massevis under dressen men det er jo forskjell fra unge til unge.han blir bare tørr av ulla men kan bruke det utapå joggedressen feks..

Anbefaler bambus. Lilleba har jo bambus men de klærne er svindyre dessverre. Kjøpte selv bambusbodyer fra en nettbutikk i Bergen, lurer på om den het little angels eller noe sånn, var iallefall ikke dyrt der. Ellers så har jeg kjøpt "superundertøy" på H&M som jo også skal transportere fukt bort fra huden. Ja og så er det jo silke da, men det og er jo dyrt igjen. Reflex har også klær med bomull innerst og ull ytterst. De funker de jo, ulla trekker eventuell fuktighet vekk fra bomullslaget innerst.

Takker og bukker :D

Har selv jaktet lenge på bambusklær, da vi ikke kan bruke ull, og fant denne nettbutikken; small-angels.com. Har selv bestilt og mottatt klær derfra nylig, og denne butikken kan absolutt anbefales. Jeg handlet der i januar, da var det 50% på alle klær i nettbutikken! Veldig deilige klær!

Back
Topp