Ull

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Noen råd ang hvilken ull som ikke klør. Min sønn har på seg devold ull i dag men det er ganske dyrt. Vi har Janus ull også mem da ble han hysterisk og klødde overalt. Den ulla er mye stivere og stikker i forhold til devold ulla. Trenger råd til ull som ikke koster like mye som devold.

Det var en test av ulltøy til barn på TV2-hjelper deg denne uken.

De testet 4 merker, 2 dyre og 2 billige.
- De testet slitestyrke
- Komfort
- Holdbarhet
- hvordan de holdt seg i vask

4. Pier robert, noen sømmer gikk opp og lav komfort
3. Devold, barna elsket dem, spesielt på grunn av høy hals, men det gikk fort hull i dem og nuppet
2. Cubus sitt eget
1. HH, bedre passform enn Cubus

Det var en test av ulltøy til barn på TV2-hjelper deg denne uken.

De testet 4 merker, 2 dyre og 2 billige.
- De testet slitestyrke
- Komfort
- Holdbarhet
- hvordan de holdt seg i vask

4. Pier robert, noen sømmer gikk opp og lav komfort
3. Devold, barna elsket dem, spesielt på grunn av høy hals, men det gikk fort hull i dem og nuppet
2. Cubus sitt eget
1. HH, bedre passform enn Cubus
Ja hull i devold er jeg enig i. Datteren min har flere hull i buksa si. De begge har brukt devold ull i dag. Men takk for info. Skal ut å handle i dag så skal se på ull også hvis det mulig med masse folk.

Vi bruker kun Hust & Claire og Nøstebarn ull. Storebror er atopiker, men tåler denne ulla. Ja, det er jo ganske så dyr ull, men fy søren så god og myk. De bor i ull fra topp til tå fra september til mars/april, så må være noe de trives i. :)

Hust&Claire er det vi funker best. Har atopiker og denne kan han fint bruke. Joha kan han også bruke, men synes den ulla er så tynn, så den tåler lite.

Hust&Claire er det vi funker best. Har atopiker og denne kan han fint bruke. Joha kan han også bruke, men synes den ulla er så tynn, så den tåler lite.
Akkurat det jeg skulle til å skrive.

Til mellomlag bruker vi Lillelam.

Hust & Claire er vel det mykeste vi har. Ellers fornøyd med Cubus og Reflex.

Nøstebarn er uovertruffen, men det koster ganske mye. I dag (og sikkert ut helga) kan man heldigvis få en del Hust and Claire på tilbud, den er veldig god og mange av plaggene har bambus på innsiden. Det gjør den veldig slitesterk.

Kjøpte på cubus. Ikke all ull som er lett å få tak i store str. Var veldig lite av annen ull i str 110-116 på senteret. Men fikk kjøpt ull dress til mini som ligner lillelam men billigere.

Jeg har vært fornøyd med joha og nameit :)

Vår kan bruke janus som eneste type.
Eldste kan ikke bruke ull, og bruker superundertøy fra Swix og bjørn Dæhlie.

Er veldig fornøyd med ull fra NameIt, og da spesielt ull-bomull miksene (bomull inn mot huden) som er genialt for eldste på fem som har atopisk eksem og tørr kløende hud.

Nøstebarn sin ullfleece klør heller ikke, vi bruker den som mellomlag i barnehagen i stedet for vanlig plast-fleece.

Har også noe fra Joha som er mykt og godt men ikke spesielt slitesterkt. Vi bruker Joha som pysjer om vinteren (ull-bambus der bambus er inn mot huden).

Min yngste har ikke like tørr hud, så vanlig myk merinoull går fint. Hun har ullbodyer og strømpebukser fra Polarn o Pyret, den ene bodyen har bomull innerst forresten :) og fra NameIt og noe fra Pierre Robert.

Og koser seg i den gode varme ullfleecedressen fra Nøstebarn når vi er ute

KappAhl har forresten 30% rabatt på alt nå, og de har noe ullklær med bomull innerst. Heter Kax eller noe. Vi har dem og er veldig fornøyd

Vi kjøper som regel ull med bomull eller silke på innsiden pga eksem.

Back
Topp